Vad ska man ha?

Sv: Vad ska man ha?

Aha ursäkta :o
Lite lustigt att du inte vet hur kärran ser ut men du har bestämt dig för att göra iordning den? :D
Mycket jobb men det är nog ganska billigt och kanske lättare än en i metall som man måste svetsa?
Alla vagnar går ju inte att rädda, men om den stått under tak och för övrigt är hel så.
Men vad ska/har du för hjul?
Trähjul med järnringar på grusväg tycker jag alla ska få slippa att höra :crazy:
Har själv ett par trillor så jag vet hur illa det låter :D
JPKPJQNOONDRQ.jpg

/Lisa

Mm, Jag vet att den ser ut så för jag har tittat på den några gånger, men dom kanske inte är helt identiska med varandra, Först så ska jag fråga honom om han har några hjul till den, annars vet jag inte, nåt bra förslag?? Den har föresten stått i en ladugård..

Ja hjul kostar ganska mycket spec om man ska ha axlar till.
Men man kanske kan få tag på andra billiga axlar+hjul istället för dom traditionnella trähjulen?

/Lisa

Om du nu verkligen ska köra med en gammal trilla och den i nuläget(?) inte har några hjul alls, så sätt inte bilhjul eller något annat fult på den.
Är det en gammal trävagn så är det snyggast med trähjul med. Det finns säket några ståendes på någon lagård som du kan få köpa. Kolla bara först så att träet är friskt med.:smirk:
Fördelen med att ha gummirade trähjul är ju den att det inte låter så mycket men... se nu kom det.... menet alltså... järnskott rules. Jag menar det är ju bara så mysigt och sitta och lyssna på. Jag vet för jag har själv en gammal trilla med järnhjul som jag är ute och kör med i tid och otid med min travare.:rofl:

Vi har väl olika körvägar :smirk:
Jag blev nästan döv när jag körde min trilla :crazy:
Annars är det ju trevligt med orginal.
Men bilhjul funkar bra det med!

/Lisa

Okej.. =) Ska se först vad gubben har för hjul och om det finns några överhuvudtaget till den, för i så fall är det ju trähjul.. :P men annars får man väl prova med bilhjul då, men håller med att det är finare med original trähjul.. =D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: Cattis_E
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: yamyam
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka