Sandan
Trådstartare
har aldrig tävlat dressyr på privathäst någon gång utan endast en gång när jag var 8 år på en ridskoleponny på en klubbtävling. det var också 6 år sedan jag tävlade hoppning senast. jag har ingen aning om vad man ska ha med sig på tävling längre!!!
utrustning och så det vet jag, men vilka papper ska man ha?
och får man ha skydd/lindor/boots på uppvärmningen?
hur gör man när man rider in på banan?
börjar programmet direkt eller kan man rida runt en stund och kolla på läktare och domare?
får man ha säkerhetsstigbyglar med sånt där gummiband? eller kan man ha hoppstigbyglar?
får man ha halvgummityglar? alltså, gummi på undersidan? har hört att man inte får ha gummityglar...
gärna några mer tips för en ringrostig hoppryttare som börjar känna sig mer och mer som en dressyrryttare. SKRIV MED ALLA TIPS NI HAR!! för en sak vet jag om dressyr: det är petigt^^ lärde mig hälsa på domaren i helgen. det var en av de svåraste saker jag gjort, tror jag men nu börjar det sitta ganska bra iaf
tack för svar
utrustning och så det vet jag, men vilka papper ska man ha?
och får man ha skydd/lindor/boots på uppvärmningen?
hur gör man när man rider in på banan?
börjar programmet direkt eller kan man rida runt en stund och kolla på läktare och domare?
får man ha säkerhetsstigbyglar med sånt där gummiband? eller kan man ha hoppstigbyglar?
får man ha halvgummityglar? alltså, gummi på undersidan? har hört att man inte får ha gummityglar...
gärna några mer tips för en ringrostig hoppryttare som börjar känna sig mer och mer som en dressyrryttare. SKRIV MED ALLA TIPS NI HAR!! för en sak vet jag om dressyr: det är petigt^^ lärde mig hälsa på domaren i helgen. det var en av de svåraste saker jag gjort, tror jag men nu börjar det sitta ganska bra iaf
tack för svar
Senast ändrad: