Vad ska man ha med sig???

Sandan

Trådstartare
har aldrig tävlat dressyr på privathäst någon gång utan endast en gång när jag var 8 år på en ridskoleponny på en klubbtävling. det var också 6 år sedan jag tävlade hoppning senast. jag har ingen aning om vad man ska ha med sig på tävling längre!!!

utrustning och så det vet jag, men vilka papper ska man ha?

och får man ha skydd/lindor/boots på uppvärmningen?

hur gör man när man rider in på banan?

börjar programmet direkt eller kan man rida runt en stund och kolla på läktare och domare?

får man ha säkerhetsstigbyglar med sånt där gummiband? eller kan man ha hoppstigbyglar?

får man ha halvgummityglar? alltså, gummi på undersidan? har hört att man inte får ha gummityglar...

gärna några mer tips för en ringrostig hoppryttare som börjar känna sig mer och mer som en dressyrryttare. SKRIV MED ALLA TIPS NI HAR!! för en sak vet jag om dressyr: det är petigt^^ lärde mig hälsa på domaren i helgen. det var en av de svåraste saker jag gjort, tror jag:p men nu börjar det sitta ganska bra iaf:bow:

tack för svar:)

Senast ändrad:
Sv: Vad ska man ha med sig???

oj, papper har jag inte så bra koll på. har alla i en mapp så tar bara med mig den ;)

Men du får ha lindor och skydd på framridnigen men inte inne på banan, samma gäller med spö. när man rider in på banan är det lite olika från tävling till tävling, kolla hur dom andra gör :)
Programmet börjar när du får startsignal, det beror också på lite från tävling till tävling om du får rida in på banan innan men oftast inte (inte där jag bor iaf).
Stigbyglar och sänt har jag inte så bra koll på.

Tänk bara på att ta det lugnt ;)

du behöver vaccinationsintyg, mätintyg, och på lokal tävling endast ryttarlicens, men på regionala tävlingar och högre behöver du även hästlicens, du behöver också ha löst licens för någon klubb.

Du får ha benlindor/skydd på framridningen.

det är olika när man startar, det brukar stå på ryttarmeddelandet om det är flygande start, om inte får man rida runt tills man får atartsignal.
:bump::D

inte behöver man väl mätintyg på storhäst, eller??:confused: det har jag då inte iaf:crazy:

ska man inte ha med sig passet? fast det är ju där vacc står förstås...

på storhäst behöver du inte ha mätintyg, det är bara på ponny :)
och passet behöver du ju om vacc står där i :)

man behöver bara ha mätintyg när man tävlar ponny såklart:p

Mitt bästa tips är att vara ute i god tid och att lära sig programmet som ett rinnande vatten.

Lycka till!

Mitt bästa tips är att vara ute i god tid och att lära sig programmet som ett rinnande vatten.

Lycka till!

Det var ett bra tips. har dock redan tänkt på det:p tävlingen blir av 16/3 på min och hästens 3 år och 3 månadersdag:banana: fast det är inte riktigt säkert ännu att det blir av...

KL

Får man fråga var du ska tävla? Ska nämligen också tävla dressyr för första gången d 16/3. Är hoppryttare och därför känns detta inte alltför bra :confused:

KL

Får man fråga var du ska tävla? Ska nämligen också tävla dressyr för första gången d 16/3. Är hoppryttare och därför känns detta inte alltför bra :confused:

jag är också hoppryttare i grunden:) men måste nog snart övergå till att kalla mig för dressyrryttare nu... rider nästan bara dressyr och har hoppat ytterst lite på min nuvarande häst även om han kliver över hinder på 120-130 cm enligt min hopptränare. har visserligen inte hoppat något hinder på den höjden med honom men det är som h*n säger.

jag ska tävla på Söderhamnsortens Ryttarförening (SORF) i just Söderhamn. vart ska du tävla?

Jag börjar till och med att tycka det är lite roligt med dressyren. Det har blivit så mycket hopptävlingar med min dam de senaste 6 åren, så nu känns det som att det är dags att debutera i dressyr.

Kul att ha en häst som har kapacitet till båda delar, eller? :)
Jag ska tävla i trellebog, på trelleborgs ryttarförening.

Lycka till!! :D ( nu blev jag jääääättenervös)

det är underbart att ha en häst som passar till allt:D rasen är egentligen en körhäst så han skulle nog passa till det med:p

lycka till själv:d

Ja, visst är det! Oooh, vilken smart alltiallo häst du har då! :)

Uppdatera gärna nästa helg och berätta hur det gick:idea:

ska göra det, om jag nu kommer dit. kan inte köra häståka själv än för jag har nästan nyss tagit körkort. så min tränare ska hämta mig om h*n lyckas kvala in helgen innan, annars måste h*n tävla 15/3 och då vill h*n helst inte hämta för h*n ska vara med sitt barn då.

men jag vill självklart höra hur det går för dig med^^

Aha, ja det förstår jag. Då får vi hoppas att hon kvalar in så att du kan dressyra lite :)

Återkommer med resultat:p

Uppdatering!!!! Snart gäller det :eek: Ska du vara med på söndag?
Jag fegar snart ur. tihi

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 178
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 730
Senast: AbCdE
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 266
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka