P
pytt
med en häst som har visat ett aggressivt beteende vid hantering i 3 år (så länge jag har haft honom). Jag har nu bestämt att jag inte kommer att behålla honom efter att ha blivit biten, sparkad och påsprungen. Jag är trött på att bråka med honom varje dag, ena sekunden är han hur snäll som hellst andra så anfaller han. Även om man bara står i hagen och inte ens kollar åt hans håll. Är såklart jätteledsen och förvirrad över det här, men vad ska man göra? Det ska ju trots allt vara kul att ha häst, som det är när jag rider honom för då är han snäll.. Nu har jag ringt en veterinär och frågat vad han tycker och fick då rekommendationen att ta ut en tränare (nh) som ska bedömma om det är ledarskaps problem som man kan lösa eller om det är något psykiskt. Jag vill ju såklart inte avliva men kan man sälja och finns det ens någon som vill/kan ha en sån häst. Har tänkt så mycket att jag snart blir tokig!! Älskar ju denna häst. (Ska väl tillägga att det inte finns något fysiskt fel på hästen.)
Hoppas ni har orkat läsa.. Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig och se vad andra anser att man ska göra. Det handlar ju trots allt om en levande varelse..
Hoppas ni har orkat läsa.. Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig och se vad andra anser att man ska göra. Det handlar ju trots allt om en levande varelse..