Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra kattbröder hette Pip och Morr, men Pip finns inte mer. (Pip hette egentligen "Lilla Pip", och de övriga kullsyskonen hette Stora Pip, Sir Väs och Fläcken, men de fick alla nya namn när de flyttade hemifrån.)Och här sitter då jag med en katt vid namn Pipen. Det är gulligare än Gaphalsen. Frågor på det?
Den stora frågan är ju nu - är Barbro pojk och Folke flicka?Deras nuvarande heter Barbro och Folke.
Denna gången har de träffat rätt Folke är verkligen en pojk och Barbro är verkligen en flicka. Personligen hade jag hellre sett att hon hetat något pojkigare, Barbro är snorfult på en söt liten kisseDen stora frågan är ju nu - är Barbro pojk och Folke flicka?
Ursprungligen kommer namnet ifrån Berts dagbok! Åkes ödla (tror jag) hette det Nej vi är inte vuxna på något sättOk nu blev jag nyfiken, ursprunget till Stryktipset? Fenomenalt namn fö
Vad tycker ni är bra namn till en katt? De vanligaste namnen är ju väldigt traditionella, som Maja, Nisse osv. Det är ju kul att döpa katten till något mer originellt Har ni några roliga tips på inspiration till andra namn?
Jo. Enligt Språkrådet är det en överförd användning som numera är okej.Nu blir jag väl dissad men att ge någon ett namn är inte att döpa.
I stallet kör vi med alfabetet...
Dvs A, B, C osv och så hittar vi på namn som börjar på den bokstaven. Senaste var Fritz och Gertrud.
Vår Fritz var en honkatt och hennes bror hette Gertrud...Den enda katt jag namngett var en kattunge som fick namnet Fritz.
Han föddes i stallet vi stod i då, och blev min stora favorit av de tre kattsyskonen. Jag kallade honom Fritz av nån anledning som jag inte minns, och när det var dags för Fritz att flytta hemifrån möttes det stackars unga paret som skulle bli hans nya familj av en snyftande unge som kramade kattungen och sa "hejdå Fritz" på bästa hollywood-kärlekspar-kommer-aldrig-ses-igen-vis
Fritz nya människor lovade att han skulle få behålla sitt namn, och det var en bra tröst minns jag
Annars gillar jag bastanta namn på katter. Gunnar, är ett väldigt bra kattnamn tycker jag. Och Hjördis!
Hade vi döpt våran idag så är det rätt sannolikt att Gaphalsen hade varit första förslaget Men när man vant sig vid att dom alltid låter så tycker iallafall jag att det är lite mysigt att få svar när man säger saker till kattenOch här sitter då jag med en katt vid namn Pipen. Det är gulligare än Gaphalsen. Frågor på det?
Men när man vant sig vid att dom alltid låter så tycker iallafall jag att det är lite mysigt att få svar när man säger saker till katten