Vad ska jag välja för klippmaskin?

Dobby

Trådstartare
Ja, som rubriken säger skulle jag behöva en klippmaskin till corgin. Den ska inte vara till att klippa hela hunden utan för att klippa områden med hotspots och kanske för att trimma lite på baksidan av låren då han har enormt tjock päls där och veterinären tyckte att det kan vara bra att hålla efter där eftersom han haft några hotspots i år (dock inte där). Han har väldigt tjock underull så det får väl inte vara en alltför klen maskin, och inte så bred då det bara är små områden som ska rakas. Nu när han fått sin tredje hotspot börjar jag känna att det är dags att raka lite själv istället för att åka till klinik varje gång, det borde löna sig i längden inbillar jag mig.
 
Ja, som rubriken säger skulle jag behöva en klippmaskin till corgin. Den ska inte vara till att klippa hela hunden utan för att klippa områden med hotspots och kanske för att trimma lite på baksidan av låren då han har enormt tjock päls där och veterinären tyckte att det kan vara bra att hålla efter där eftersom han haft några hotspots i år (dock inte där). Han har väldigt tjock underull så det får väl inte vara en alltför klen maskin, och inte så bred då det bara är små områden som ska rakas. Nu när han fått sin tredje hotspot börjar jag känna att det är dags att raka lite själv istället för att åka till klinik varje gång, det borde löna sig i längden inbillar jag mig.

Aesculap Exakta är den mest kraftfulla lilla maskinen jag vet. Klarar även tjock päls. Den är väl knappt 2 cm i bredd.
Alla batteridrivna (dvs där man byter ut batterier och inte laddar) små rakmaskiner är skit och för klena. De ger upp snabbt.

Vill du ha en standard rakmaskin är Oster överlägsen.

Båda dessa maskiner används av de flesta veterinärkliniker, så de tål mycket och har utbytbara skär.
 
Aesculap Exakta är den mest kraftfulla lilla maskinen jag vet. Klarar även tjock päls. Den är väl knappt 2 cm i bredd.
Alla batteridrivna (dvs där man byter ut batterier och inte laddar) små rakmaskiner är skit och för klena. De ger upp snabbt.

Vill du ha en standard rakmaskin är Oster överlägsen.

Båda dessa maskiner används av de flesta veterinärkliniker, så de tål mycket och har utbytbara skär.
Tack! Då ska jag beställa en sån :)
 
Har Oster. Klipper Dvärgschnauzern med den men i år har vi för första gången fått hotspot på båda de äldre schäfrarna. Gick smidigt att klippa ner och resultatet blev bra.
Gav 500:- på rea på en webbutik för min. 5 skär ingick.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 005
Senast: Wenniz
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 490
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 859
Senast: em-pirre
·
Hästvård Jag ska köpa en klippmaskin, ffa är det min shettis som behöver klippas. Hennes päls är sjukt tät/tjock, lånade min kompis maskin förra...
Svar
8
· Visningar
2 345
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp