Vad ska jag välja för färger till stallet? *Bild*

Sv: Vad ska jag välja för färger till stallet? *Bild*

Stallgången är för smal, men det är inget som vi fått nått krav på att göra åt iaf.
Stora hästar har dock inte jätte lätt, boxarna på högra sidan är inte alltför lätta att svänga ut ifrån.

Snyggt och fräscht! Gillade det. Skulle kunna tänka mig att ha den mörkare grå ni har samt vitt och svart då!

Eftersom att stallgången är så otroligt smal, så hade jag enbart valt riktigt ljusa färger för att lura ögat. Hade dessutom målat hela taket vitt, det skulle ge ett trevligt intryck.

Det var lite mörkt med så smal gång och mörka färger på allting, så jag hade nog målat det röda i nån ljusare nyans, tex ljusgrått, ljusgult eller gröngrått. Stolparna och det svarta på kanterna på boxdörrarna hade jag behållt svarta. Gallret också svart. Taket hade jag ljusat upp genom att tex lasera med en aning vitt i så träet lyser igenom men det ändå blir ljust uppifrån! Det ger en känsla av rymd!

I mitt framtida stall (förhoppningsvis inom 1 år...) kommer jag nog att måla vinrött nertill och elfenbensvit upptill. ev någon form av schablon (hästmotiv) i vinrött på det elfenbensvita. Dessa färger är väldigt snygga och passar bra ihop. Vad tror du om det?

Lasyr, det var smart! Men isåfall i en varm grå, samma som på väggarna!
Beslagen tycker jag ska vara svarta - tycker det är snyggast!

Ah latt lasera med lite vitt tänkte jag inte alls på, det är en god idé :bow:
Som du säger känns allt väldigt trångt och litet vilket det visserligen är också. Och mer kommer det ju kännas när stallet blir fullt med en massa mer saker också.

Jätte snyggt! Den gråa färgen är ngt jag funderat över mkt, fast vi kommer nog ha det stor del grått med svarta detaljer och vitt inne i boxarna för att ljusa upp det hela lite!
Länge sedan ni byggde stall/målad osv?

Vi byggde ut stallet i höstas med 3 nya boxar på logen, de "gamla" ( de som fick valv över boxdörrarna) gjorde vi en "make over" med när vi flyttade in för 3 år sedan. Jag har också haft vitt inne i boxarna förut, vilket är jättesnyggt, i typ 2 veckor...därför tog vi en mörkare grå på halva boxväggen och vitt ovanför. Jag tycker att det blev jättesnyggt när vi bröt av med faluröd på sadelkammaren och på alla dörrar. Lycka till-visst är det kul att fixa i stallet!!!
Mvh. Matten

Ok, tack för att du svarade.. där ser man vad olika dom dömer...

Jag skulle absolut inte måla taket! Det är snyggt med träfärg, och UNDERHÅLLSFRITT, dessutom inte alls särskilt mörkt! Det är ruskigt jobbigt att måla tak, varför skaffa sig det besväret?

På boxväggarna skulle jag använda så ljus färg som möjligt. Kanske ljusgrått, ljusgult eller beige? Stolparna däremot kan ha mörkare färg efterom den lilla ytan inte påverkar hur ljust stallet är.

Om du väljer typ ljusgrått och vitt tycker jag att det är snyggt om du har något svart också som kontrast, annars får jag en känsla av att man kan få sjukhusskräck ;)
Fast jag tycker det var väldigt fin färgkombination redan :p

_Peplis_ skrev:
Grått och svart kanske?
samt måla taket vitt, det blir mkt finare..kan visa bilder från då vi målade om mitt stall i somras..(nu börjar det dock bli dags igen, skitgrisar!! men det kanske räcker o tvätta denna gången..)

Innan vi tvättade o målade:
stallinnan.jpg

Och efter (med ny belysning också..)
stalleft.jpg
Jättefint! :) Vill ha ditt stall :)

JA!!! Grått och svart är snyggt!
Vi har svart längst ner på boxväggarna, svarta stolpar sedan kommer en bred linje med grått i boxväggen samt på hela boxdörrarna. Överst (från där hästarna inte når att gnugga sig mot väggen) och upp till taket är det vitt. Det blev kanonfint!!!

du har ju ganska så trång gårng och då gör ju mörka färger det ännu mörkare....jag har också en smal gång..men har målat svart inne i n´boxarna...gult på väggarna och vitt ut mot gången( med svarta "ramar" ) tycker själv det ser fräsht ut

stallinifron.jpg

Liknande trådar

Hemmet Hur bestämmer man sig för vilken färg man vill ha om man ska måla om huset? Rött eller vitt känns fint, Det måste passa in och ge en...
2
Svar
20
· Visningar
3 283
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hemma hos mig vankar det hästköp och det finns viss chans att vi köper två hästar från samma ägare. Båda bruna (far och son) och nu...
2
Svar
30
· Visningar
2 364
Hemmet Som några säkert minns byggde jag mig en bostad ovanpå stallet för några år sedan. Sen dess har jag haft noll "byggaboinspiration"...
2
Svar
39
· Visningar
5 329
Senast: Masqueradee
·
Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar