Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rider idag med ett stångbett på min häst vilket funkar bra. Funderar på ha ett bett jag kan variera mellan, han hatar 2 och 3delade.
Funderar på gummibett/ syntetbett. Eller någon annan typ av rakt?
Vad skulle ni rekommendera för rakt bett?
https://borjes.se/hast/bett-tillbehor/bett/stangbett-105-cm/214305Har du ett faktiskt stångbett (med skänkel/hävstång) eller ett oledat bett?
Det där är ett rakt bett med fasta ringar även känt som eggbett i och med de fasta ringarna, eggbett finns oledade eller ledade.
Han har haft lösa ringar, har köpt bettskivor.
Bara för att jag byter ringar kommer det bli annars i munnen då?
Har inte ridit bettlöst än. Men vi ska börja snart då jag fått in det mesta då han annars bara är riden med bett. Ska börja på banan först så han inte drar iväg för livet.
Men novabett finns inte med fasta ringar? Är det så stor skillnad mot Appelbett? Tänker mest rida med det vi redan har men ibland kan det vara skönt att ha något annat i munnen
Longera med bett. Oftast brukar jag låta han springa utan lina i korallren.
---
Vet ej om gommen är hög eller låg faktiskt. Kan kolla det när det är tandläkare igen om någon månad.
Det här tycker jag du kan testa. Det kan vara så att det ledade bettet slår upp i gommen när du tar en förhållning.Du kan alltid testa delade med lock-up så det blir som ett rakt när du tar i båda sidorna.