Vad ska jag tillaga i min ångkokare?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag har hastigt och lustigt blivit med ångkokare, då min flatmates mamma inte ville ha sin längre och dumpade den här. Då det är en sprillans ny och fin sak vill jag gärna använda den lite, men jag har verkligen aldrig varit i närheten av något liknande förut och har således noll koll på vad man kan använda den till. Hjälp! Har vi någon ångkokarfantast här som kan tipsa mig om bra användningsområden och goda saker att tillaga?

Det är något i den här stilen som nu står på köksbänken och blänger på mig:

philips_steamer.jpg

Sv: Vad ska jag tillaga i min ångkokare?

Det enda jag tänker när jag hör "ångkokare" är sockerärtor.

Ja, och brinnande ångbåt. Fast det är inget jag kan rekommendera.

Alla grönsaker, fisk, potatis mm. Det jag tycker är trist är väl att det tillagas utan kryddor, så man måste nästan vara ett fan av rena smaker. Men, allt du normalt kokar med ris och spaghetti och liknande som undantag.

Broccoli är fantastiskt gott att ångkoka, brukar strö över lite salt sen när jag ska äta den. Kål överlag smakar väldigt bra ångkokt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 656
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat