Vad ska jag tänka på när min katt är med ungar?

Sv: Vad ska jag tänka på när min katt är med ungar?

Tack så jätte mycket för denna urförliga text.:bow: Hon har två kartonger på övervåningen där bara katterna bor:D Så det är lugnt åt henne. Hon växlar lite vilken av kartongerna hon ligger i. Idag har jag inte märkt av henne alls så jag funderar på om de är på G. Hon brukar alltid vilja ut på verandan på förmiddagen. Men nu ligger hon bara och sover.

När jag köpte sand i somras kom det in en förtvivlad tjej i butiken som behövde hjälp. Hennes kattmamma hade blivit påkörd så hon behövde mjölkersättning. Så släpp inte gärna ut mammakatt förrän kisbebisarna klarar sig själva någorulunda.

Sen ska de avmaskas och vaccineras också. Men om någon skickade en länk till något kattforum så finns det där också!

Hoppas det kommer bebbar snart... det är ju sååå mysigt

Senast ändrad av en moderator:

De kan testa platser, bädda och fnula i 3 veckor innan förlossning. Men man vet aldrig. När ungarna börjar sparka i magen kan du avgöra ungefär när de beräknas komma.

Glöm inte att visa oss bebisarna sen!
Lycka till! :D

De kan testa platser, bädda och fnula i 3 veckor innan förlossning. Men man vet aldrig. När ungarna börjar sparka i magen kan du avgöra ungefär när de beräknas komma.

Glöm inte att visa oss bebisarna sen!
Lycka till! :D

3 veckor!!!!!!:eek: Så länge till vill jag ju inte vänta jue. Vill ha dom nu:D

Hihi.. :D Ja men det kan vara 1,5 vecka kvar också. Eller bara en vecka. Man kan aldrig veta. Rör sig ungarna i magen?

Hihi.. :D Ja men det kan vara 1,5 vecka kvar också. Eller bara en vecka. Man kan aldrig veta. Rör sig ungarna i magen?
Har kännt lite rörelse i magen. men inge värre nu. Och så som hon härjar runt och leker så verkar de ju inte var dax.
Brukar tuttarna bli större? för dom är ganska små fortfarande.

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Katthälsa Min ena katt har sen nån vecka börjat putsa sin päls kort på mage och ljumskar (bak). Han har sedan ett antal år konstaterad nedsatt...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Liten
·
Katthälsa Vi upplever att en av våra katter (som båda är över 10 år) har börjat kräkas lite oftare än vad som kan anses "normalt". Den är i övrigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 814
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar