Vad ska jag tänka på före?

Elina8

Trådstartare
... massören kommer?

Kom att tänka på att jag glömde fråga hur jag ska förbereda hästen inför besöket, och massören skulle resa bort så jag vill inte ringa och störa på semestern.

Och eftersom Buke är allsmäktigt så frågar jag nu er istället, för säkert finns det någon som vet.

Borsta hästen känns ju självklart, men ska jag värma upp hästen på något sätt innan? Promenera hästen, eller rida ett lättare pass? Eller ska man inte göra något?

Något särskilt man ska tänka på som man behöver förbereda innan?

Sv: Vad ska jag tänka på före?

Ren och torr häst, lugnt stall. Jag föredrar att ha hästen täckad så den är varm och avslappnad när massören kommer (skillnad mot kall och spänd alltså :)). Ska hästen motioneras den dagen vill jag gärna ha ett lättare pass i god tid innan massören kommer (t ex förmiddagen om massören kommer på eftermiddagen).

Sv: Vad ska jag tänka på före?

Ok, lugn plats utan drag har jag hört innan. Så det är fixat. Hästarna släpps ut ca 30 min innan massören kommer. Hon kommer på morgonen 8.30, och jag tänkte att han kan få vila den dagen. Har för mig att de ska ta det lugnt efter, de kan väl få lite träningsvärk.

Hästen har massa vinterpäls och går inte täckad, har bara fleecetäcke, men det kanske inte behövs iom att han har päls (en hårig islänning).

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: lirco11
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 312
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka