vad ska jag leta efter för kurs?

fiaskurken

Trådstartare
Min 2åriga schäferkorsning har kommit på efterkälken sen jag fick barn. Han kan om han vill, men han vill ingenting just nu:p Han jagar vilt om han kommer åt och man inte hinner stoppa honom, han drar i kopplet med mig ( inte sambon) inkallningen sitter verkligen inte till hundra procent,vågar inte alls ha honom lös som förr, vilket är synd då vi bor på landet. Han är ändå inte direkt understimulerad, de får simma och promenera varje dag i princip. Är det en vanlig grundlydnadskurs jag bör gå? Räknas han som unghund?

Sv: vad ska jag leta efter för kurs?

Ofta har kursställena hemsidor där man kan läsa vad de olika kurserna innehåller så jag tycker du ska läsa där och ta den kursen som du anser är på den nivå ni är och innehåller saker som du tycker är viktiga, sen spelar det inte så stor roll om det är en unghundskurs, lydnadskurs eller något annat tycker jag. Min pappa fick en omplaceringshund som inte gjort nästan något i sitt liv förutom att sitta i bur och han gick valpkurs med den trots att den var 5år. Gick jätte bra :)

Där jag tränar finns vardagslydnadskurser. kolla om det finns hos dig det kanske kan vara någonting?

Allmäm lydnad eller vardagslydnad blir nog bra till er. Spelar direkt ingen roll om han räknas som unghund eller inte. Dom går nog mer på vilken utbildningsnivå han ligger på.
På min valpkurs fanns det hundar som var uppemot året så det spelar nog ingen roll!

Lycka till!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 956
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 787
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation