Vad ska jag köpa till pappa?

Ponsse

Trådstartare
Vet att det finns miljoner såna här trådar men ingen passade in på min situation ;)

Min pappa fyller 53 år den 24 januari. Han äger klädesbutiker så jag kan inte köpa kläder, parfym, dofter eller skor. Han har ingen fritid så "en upplevelse" känns lite lönlöst.. Han har inga intressen. Han köper i princip allt han vill ha.. Köksmaskiner har han i överflöd och i julas fick han hårdvardsprodukter och rakhyvel. Vad köper man till en sån gubbe? :eek: Det enda jag kan komma på är något till hemmet men det känns lite tråkigt..

Jag är dessutom student och kan därför inte köpa något dyrt, men om min syster och jag går ihop kan vi nog skrapa ihop 600 kr iaf. Kan även vara dyrare än så om mamma hjälper till.

Sv: Vad ska jag köpa till pappa?

Någon bra bok kanske? Kanske en biografi? Gillar han fotboll så kom Svennis nyligen ut med en biografi. Själv kan jag inte sluta sukta efter "Expeditionen: Min kärlekshistoria", som riktar sig åt både män och kvinnor.

Lycka till!

Jag har nästan samma problem till min pappa då han köper allt han vill ha och lite mer. Frågar man honom så svarar han "Äh, jag har ju allt..".
Kläder kan och vill jag inte köpa då han är en stor man och behöver köpa på "speciella" affärer och dom kostar multum (en basicskjorta landar på 600 och uppåt). :crazy::mad:

Men hans absoluta favoriträtt är korv, i alla storlekar och sorter - fick han välja, vilket han gör nu när jag flyttat hemmifrån, så äter han korv varje dag. Så nu i julas fick han ett par olika korvpaket, en Mac-tidning och en spraydeo. Alla saker är något han brukar köpa ofta plus att det blir lite personligare.

Så ni kanske kan bjuda honom på middag som ni själva slänger ihop och då kanske maträtter som han tycker extra mycket om? Dricker han whisky eller likande så kanske en lite dyrare flaska?

En bok eller massage. Då kan han koppla av och vara för sig själv en stund.
En personlig kudde. Jag köpte det till min mamma i julklapp, en vit prydnadskudde med tryck på mig och min katt.
Något lite finare vin, whiskey osv. Om han nu gillar att njuta av något alkoholhaltigt till en middag.
En klippbok med lite bilder på familjen.

Svarar alla!

Han läser inte böcker. Har aldrig sett honom läsa ur en bok. Bara morgontidningar typ. Han hatar massage. :p

Han brukar önska sig "paket som kluckar". Men han fick både vin och whisky i julklapp så det känns lite tråkigt :(

Varför kan du inte köpa kläder eller liknande för att han äger klädaffärer?
Han kanske uppskattar något ni valt ut ändå?

Med tanke på hur upptagen han verkar vara med liten fritid så tror jag absolut på en upplevelse - med sina barn.
Ta med honom på middag, kanske ett litet mer udda ställe han själv aldrig skulle få för sig att besöka, och bio eller annan gemensam sysselsättning efteråt.

Med tanke på hur upptagen han verkar vara med liten fritid så tror jag absolut på en upplevelse - med sina barn.
Ta med honom på middag, kanske ett litet mer udda ställe han själv aldrig skulle få för sig att besöka, och bio eller annan gemensam sysselsättning efteråt.

Tänkte precis detsamma!

Förstora och rama in ett familjefoto?
Och har ni inget så kan ni ju boka tid för att ta ett?

Annars är ju en fin middag hemma med familjen en bra idé.

Halvt KL

Tack så jättemycket för alla tips! :) Jag uppskattar dom verkligen även fast vissa inte riktigt passar min pappa. Han är en sån pappa som inte är så kärleksfull och bryr sig mest om sitt jobb - därför skulle han inte uppskatta ett familjefoto eller en upplevelse med familjen tyvärr. Han gillar såklart att umgås med oss, men han blir nog mest bli stressad om han fick tex middag + bio för att han inte riktigt orkar..

En middag låter dock bra! Gubben måste ju äta ;)

Vi har annars funderat på att köpa kuddar till mina föräldrars nyinköpta soffor, eller är det tråkigt? Han är ju iofs omöjlig, och den presenten är ju något både han och mamma verkligen behöver!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka