Vad ska jag köpa till pappa?

Ponsse

Trådstartare
Vet att det finns miljoner såna här trådar men ingen passade in på min situation ;)

Min pappa fyller 53 år den 24 januari. Han äger klädesbutiker så jag kan inte köpa kläder, parfym, dofter eller skor. Han har ingen fritid så "en upplevelse" känns lite lönlöst.. Han har inga intressen. Han köper i princip allt han vill ha.. Köksmaskiner har han i överflöd och i julas fick han hårdvardsprodukter och rakhyvel. Vad köper man till en sån gubbe? :eek: Det enda jag kan komma på är något till hemmet men det känns lite tråkigt..

Jag är dessutom student och kan därför inte köpa något dyrt, men om min syster och jag går ihop kan vi nog skrapa ihop 600 kr iaf. Kan även vara dyrare än så om mamma hjälper till.

Sv: Vad ska jag köpa till pappa?

Någon bra bok kanske? Kanske en biografi? Gillar han fotboll så kom Svennis nyligen ut med en biografi. Själv kan jag inte sluta sukta efter "Expeditionen: Min kärlekshistoria", som riktar sig åt både män och kvinnor.

Lycka till!

Jag har nästan samma problem till min pappa då han köper allt han vill ha och lite mer. Frågar man honom så svarar han "Äh, jag har ju allt..".
Kläder kan och vill jag inte köpa då han är en stor man och behöver köpa på "speciella" affärer och dom kostar multum (en basicskjorta landar på 600 och uppåt). :crazy::mad:

Men hans absoluta favoriträtt är korv, i alla storlekar och sorter - fick han välja, vilket han gör nu när jag flyttat hemmifrån, så äter han korv varje dag. Så nu i julas fick han ett par olika korvpaket, en Mac-tidning och en spraydeo. Alla saker är något han brukar köpa ofta plus att det blir lite personligare.

Så ni kanske kan bjuda honom på middag som ni själva slänger ihop och då kanske maträtter som han tycker extra mycket om? Dricker han whisky eller likande så kanske en lite dyrare flaska?

En bok eller massage. Då kan han koppla av och vara för sig själv en stund.