Vad ska jag hänga i fönstret? (Snabbt svar!)

aprilmaj

Trådstartare
Är lite bråttom för nu har tre småfåglar kraschat mot en fönsterruta på verandan. Vad kan jag hänga i fönstret, så att himlen inte speglar sig?

På sikt ska jag köpa något vettigt, men nu behövs en snabb och enkel lösning.

Det är alltså utomhus och det blåser. Kan inte hänga något tungt som slår mot rutan.

Det står still - vad kan jag hänga upp?

Är lite bråttom för nu har tre småfåglar kraschat mot en fönsterruta på verandan. Vad kan jag hänga i fönstret, så att himlen inte speglar sig?

På sikt ska jag köpa något vettigt, men nu behövs en snabb och enkel lösning.

Det är alltså utomhus och det blåser. Kan inte hänga något tungt som slår mot rutan.

Det står still - vad kan jag hänga upp?
Något plastnät modell lite tyngre och grövre, dvs inte bärnät?

@Monstermom har säkert något bra förslag på tyg, skum och silvertejp. :laugh:

Kan väl skumma igen hela fönstret, problem solved!
Sen har man nåt att göra igen när det är dags att skrapa bort det. :D

Nä, men @Zaga s förslag tror jag är enklast. Annars funkar det väl med tyg, sålänge man kan säkra det så det inte blåser bort. Sätta lite kvist för om man har sådant (här är det i alla fall häckklippartider). Det finns en dekorspray man kan spraya på fönster, som ett vitt skum, en del köper det till juldekorationerna så har du det hemma @aprilmaj så skullde det såklart funka bra. Annars kan man kanske göra egen smet, typ mjöl och vatten och kleta över rutan - sitter inte kvar något vidare om det regnar, men som akutlösning så. :p

Tack hörni! Rusade ut med hammare, spik och en asful gammal gardin. Det blev ... inte så snyggt...

Men fåglarna överlever, förhoppningsvis!

Finns det typ stora gummi-/klistermärken i form av rovfågel som man sätta fast på fönstret?

Liknande trådar

Småbarn Liten uppdatering i all enkelhet. :) Både vi och framförallt sonen är mycket nöjda med den nya förskolan. Det tog inte många dagar...
Svar
17
· Visningar
1 561
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 570
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård