Vad ska jag ha som första bett?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad ska jag ha som första bett?

*Kl*
när jag tränar upp en unghäst i att tränsas sätter jag på huvudlagt först med bettet lösknäppt.

Absolut den variant jag använder om de små är lite rädda om huvudet/öronen. :idea:

När jag jobbade med unghästar så hade förstemannen där vanligt travbett & lek-kedja, för att slippa ha tungband på dem i början. Med långsam huvudlag & öppet. Har varit med om helstängt, käk &tungband hos en annan. Själv lär jag in dem med shettis bettet på de jag haft som små :p

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024