C
Cheeky_nicke
Min Har haft min nya häst i ca. 1,5 månader! Värdens goaste och underbar att rida Men nu kommer vi till saken! Han är skit tjurig i stallet. När man rycktar honom står han Alltid med öronen bakåt. Och när jag är på höger sidan försöker han sparka mej med frambenet åt sidan! Ska jag gå under halsen på han så försöker han bita mej. Och när jag spänner sadel gjorden m.m Han biter efter ALLA! När någon annan häst kommer i närheten försöker han bita (De kan ju alla hästar göra).
När vi Vetrenärbesiktade honom så hittade dom en lite varg tand. Men de var inget farligt så länge han inte reagerar på den (Som han inte gjorde) .Men nu undrar jag om de inte är den som gör att han är sån här ? När jag provred så var han snäll i stallet han visade bara lite tjurighet vi spänning av sadel gjorden. (Vilket jag kan axeptera) Så länge han inte är dumm. När han ska få mat så är han skit tjurig ända tills han fått den. När han ska äta så står han och håller på precis som om han har ont i munnen, Det tar äver jätte lång tid för han att äta upp maten. Jag vill ju inte att han ska ha ont! Men vi ska beställa tid hos en tandläkare. Så dom får ta bort den där äckel tanden.
Men tror ni/du att han håller på såhär för att han har ont? . Kan ju tillägga att han börjat tugga mycket på bettet!!.
Men om det inte blir bättre när vi fixat tanden, Vad ska vi göra då ?
Har ju småbarn i stallet också, och man vet ju inte när han biter dom!
Hoppas nån vet Tack på förhand!
När vi Vetrenärbesiktade honom så hittade dom en lite varg tand. Men de var inget farligt så länge han inte reagerar på den (Som han inte gjorde) .Men nu undrar jag om de inte är den som gör att han är sån här ? När jag provred så var han snäll i stallet han visade bara lite tjurighet vi spänning av sadel gjorden. (Vilket jag kan axeptera) Så länge han inte är dumm. När han ska få mat så är han skit tjurig ända tills han fått den. När han ska äta så står han och håller på precis som om han har ont i munnen, Det tar äver jätte lång tid för han att äta upp maten. Jag vill ju inte att han ska ha ont! Men vi ska beställa tid hos en tandläkare. Så dom får ta bort den där äckel tanden.
Men tror ni/du att han håller på såhär för att han har ont? . Kan ju tillägga att han börjat tugga mycket på bettet!!.
Men om det inte blir bättre när vi fixat tanden, Vad ska vi göra då ?
Har ju småbarn i stallet också, och man vet ju inte när han biter dom!
Hoppas nån vet Tack på förhand!