M
melinda
Sv: Vad ska jag göra?
Jo, gamla hästen har kommit tillbaka i mig känns det som
Förut red jag på och struntade i att känna överdrivet, men som sagt, hon var ju så mkt stadigare och gick i en form hela tiden, med ryggen höjd (i princip) vilket hon inte gör längre, därav känner jag även små knackningar.. I princip tror jag att dte är ryggmuskulaturen som behöver stärkas mkt för att jag ska våga börja rida ordentligt och inte oroa mig för att dunsa till ngn gång i sadeln, räta upp mig osv. Men dte är ju svårt att stärka hästens ryggmuskulatur när det är såhär just nu, vi har ju fastnat i en ond cirkel.. Det går bättre om ngn annan rider hästen en stund innan jag hoppar upp, ngn som sätter lite ramar i henne och visar henne trygghet i början av ridpasset, det är då det är som viktigast, som "känsligast" att göra helt fel om man säger så..
Hur kan man träna upp hästen så att jag kan börja rida igen?! Jag vet att jag behöver göra det nu, för att få henne tränad, men det känns ungefär som att slänga upp en osäker och ostadig ryttare på en unghäst=inte så positivt.
Tömkörningen ska vi försöka träna mer nu, där bygger hon ju ganska bra muskler när det fungerar
Jo, gamla hästen har kommit tillbaka i mig känns det som
Hur kan man träna upp hästen så att jag kan börja rida igen?! Jag vet att jag behöver göra det nu, för att få henne tränad, men det känns ungefär som att slänga upp en osäker och ostadig ryttare på en unghäst=inte så positivt.
Tömkörningen ska vi försöka träna mer nu, där bygger hon ju ganska bra muskler när det fungerar