Vad ska jag göra?

Sv: Vad ska jag göra?

I det läget så LÅNAR man pengarna tillfälligt så man säkert får hem guldhästen.

Jag har tappat räkningen på hur många hästar jag köpt loss på min checkkredit. Då har det iofs oftast varit vanvårdsfall, men det är ju lite samma sak, man kan inte vänta för då förlorar man hästen på det ena eller andra viset.

Ah, ok. Lät lite märkligt...men han ska väl hämta stoet nu och i så fall köra ner henne till våren? Eller ska ni ha henne uppstallad tills nästa säsong?

OM han ska köpa henne (OM, OM, OM - det är ju inte alls säkert), så ska vi ha henne till december (vilket han har sagt att han betalar hyra för) och sedan ska hon flyttas till stuteriet och betäckas där i vår.

Men nu verkade det i alla fall som om han skulle hosta upp pengar. Hmm...

Personligen skulle jag aldrig sälja mitt sto till en sådan människa. Ta hellre det säkra före det osäkra, om det är fler som är intresserade på en gång, sälj till den du tycker bäst om och kan betala när dom hämtar hästen.

Senast ändrad av en moderator:

Gör det som känns bäst...och rätt. Köpare finns det säkert fler!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 452
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
364
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka