S
Serendipity2
Jag vet inte riktigt hur jag ska avhjälpa detta. Det är så att min häst gärna går med högerbogen utanför spåret, speciellt i vänster varv, om han är stel tex efter en dags vila så extremt att han är extremt svår att få att spåra. Öppna är bara att glömma. Dessutom snedställer han huvudet så att mulen gå ut mot väggen och nacken in mot mitten, varpå jag försöker ta uppresande tygeltag på vänsterhanden. Då tappar han hela ryggen och tappar formen. Om jag försöker på hans hals att vara rak fram, istället för bjöd mot mitten, blir halsen bara som ett S och nacken förblir böjd..
Naturligtvis har jag konsulterat min tränare som försöker hjälpa mig men det går sådär. Det blir bättre men dagen efter är det likadant och det tar typ 40 min att rakrikta honom.
Mina frågor: tror ni att han har problem med rygg eller nacke? Vad tycker ni att jag ska ta ut, equiterapeut?
Hur ska jag bygga upp hans svaga sida?
Tacksam för svar
Naturligtvis har jag konsulterat min tränare som försöker hjälpa mig men det går sådär. Det blir bättre men dagen efter är det likadant och det tar typ 40 min att rakrikta honom.
Mina frågor: tror ni att han har problem med rygg eller nacke? Vad tycker ni att jag ska ta ut, equiterapeut?
Hur ska jag bygga upp hans svaga sida?
Tacksam för svar