Vad ska jag göra med torpet?

G

Gubban

Gubban börjar bli för gammal och har flyttat in på hemmet. Mitt gamla torp har jag kvar. Torpet ligger 3 mil norr om Uppsala. Det har vatten el. och avlopp men ingen dusch eller toalett.
Det finns tre ha bete och gamla uthus som inte använts på länge men det går nog att göra om till stall för ett par hästar.
Jag har ett barbarn som gärna vill flytta in där om 5-6 år. Mebn vad ska jag göra tills dess?
Tror ni att jag kan hyra ut det som det är på helår eller ksa jag hyra ut det till sommar gäster eller måste jag fixa trekammarbrunn och ordna wc och dusch för att få det uthyrt?
Gubban

Sv: Vad ska jag göra med torpet?

tror du inte att du får mer svar på "senior" då detta inte är någon ren hästfråga?

Jag kan bara svara för mig, men jag skulle hellre ha sånt där fixat om jag skulle hyra ett torp, stall etc kan jag däremot tänka mig att fixa själv. :idea:

Får man verkligen ha dator på hemmet eller har du flyttat till lägenhet? :)

Å andra sidan finns det en klar "risk" att tråden flyttas hit från senior då den passar bäst här :angel:

gör den? :confused:

Ja kanske, men jag tänkte att hon lär få bra mkt gensvar på senior än här.. :idea:

eller måste jag fixa trekammarbrunn och ordna wc och dusch för att få det uthyrt?
Jag skulle absolut göra det. Ska väl ändå göras förr eller senare? Bättre hyra och lättare att hyra ut.

Det finns andra, enklare, lösningar på avloppsfrågan. T ex mulltoa och infiltration.

LIA

Även om gensvaret på senior blir att flytta tråden? Hästverksam är en ganska självklar placering för en fråga som gäller att hyra ut potentiella hästgårdar.

Visst kan man i viss mån välja rubrik efter att maximera antalet läsare, men då gäller det trådar som passar på mer än ett ställe och inte när man medvetet placerar dem fel. Livet för oss moderatorer blir lättare om folk åtminstonne försöker göra rätt och för övriga så underlättar det också genom att trådarna inte hoppar omkring när moderatorerna flyttar dem till rätt rubrik och att man inte behöver söka över hela Bukefalos efter en viss typ av inlägg.

Mvh
Lobelia-Moderator

Det finns dator med bredbandsuppkoppling i bibliotetek på hemmet. Man får knuffa undan några ur personalen för att komma fram. De andra gamlingarna är inte så hemma på nätet.

HON?
Gubban = dialektalt för gubben. Jag är en karl.
Gubban

Visst är jag duktig moderatorn.

Jag vet inte hur det är uppåt i landet med att hitta personer som vill hyra hus osv.Men här nere så är det svårt att hyra ut utan alla moderniteter på plats.Men man kan ju alltid prova annonsera ut det som det är.OM det skulle visa sig vara omöjligt så får man ju inskaffa resten sen .Men som Lia skrev kanske bäst att satsa på brunn och dusch och wc med en gång.

Dusch och avlopp måste ju barnbarnet ändå ha såsmåningom, så fixa det redan nu och hyr ut till någon som mot lite lägre hyra fixar iordning stallet med material som du står för. Det tror jag kan vara en riktigt god investering!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?