Sv: vad ska jag göra? Långt, men snälla läs
jaha, människan var såpass gammal. Då borden man vell ha lite vett om man är tjugo bast.( tog för givet att denne tjej inte var så gammal..)
Då tycker jag situationen förvärras. Jag förstår precis hur du känner, det är inte direkt kul att tillrättavisa en person som är år äldre än en själv.
Hoppas det går riktigt bra för er ny på jakten efter en vettig medryttare!
Det finns inga andra i stallet och unge och unge, det är en vuxen tjej på 20 nånting. Hon är äldre än mig och vi har ju ridit ihop så länge jag haft min häst där (flera år) så det känns verkligen inte som att jag kan komma med pekpinnar. På sista tiden har hon blivit helt förändrad, vet inte varför. Så jag känner inte alls för att gå på henne, eftersom hon redan är rätt otrevlig emellanåt.
Jag tycker med det känns jättetråkigt, speciellt som hon haft så bra hand med hästen innan. Hon är inte den bästa ryttaren, men hon har funkat bra med hästen och det är ju det viktigaste.
Ägaren har redan pratat om att skaffa en ny medryttare och jag hoppas det blir snart. Hästen blir väldigt ledsen när vi rider iväg och är väldigt sällskapssjuk i hagen, tycker synd om honom såklart. Han förtjänar bättre. Nu verkar det som att hon inte kommer komma hem under sommaren, vet inte om hon kommer innan dess heller. Så man kan ju hoppas att hon inte kommer tillbaka efter det, då har hon ju ändå varit borta i ett halvår. Men om jag känner henne rätt så kommer hon att ta för givet att ägaren ska ha honom ståendes och vänta på henne.
jaha, människan var såpass gammal. Då borden man vell ha lite vett om man är tjugo bast.( tog för givet att denne tjej inte var så gammal..)
Då tycker jag situationen förvärras. Jag förstår precis hur du känner, det är inte direkt kul att tillrättavisa en person som är år äldre än en själv.
Hoppas det går riktigt bra för er ny på jakten efter en vettig medryttare!