Vad Ska Jag Ge Min DrÄktiga Tik Att Äta?

C

caroliinaah

Hej! Jag ska para min Shetland sheepdog tik till hösten och undrar då hur ofta hon skall äta per dag när hon är dräktig och sen hur ofta hon skall äta när hon har valpat och diar. och vad tycker ni jag skall ge henne för något, och hur mycket. Nu i vanliga fall så får hon 2 dl foder/dag 2 ggr/dag. Tack på förhand! :)

Sv: Vad Ska Jag Ge Min DrÄktiga Tik Att Äta?

Mina får sitt vanliga foder med fri tillgång, som vanligt + en hel del kött.

Jag brukar byta till ett kraftigare foder, Royal Canin Starter, sista 3 veckorna av dräktigheten. Men dom får inte så mycket större giva än vanligt innan valparna är födda. Det är under själva digivningen som behovet ökar rejält- 4-5 givor per dag av ett högklassigt valpfoder/högenergifoder.

Mina tikar äter också normalt 4 dl per dag (welsh corgi), men under digivningen äter dom runt 12-14 dl RC Starter. Har aldrig haft problem med tunna avelstikar!

tack för svar! det tyckte jag lät bra ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
597
Senast: Karolina90
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 804
Senast: Lillefrun
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur