Vad ska jag fylla min blivande medicinlåda med?

No1

Trådstartare
Hjälp mig lite här så jag har en riktigt bra baslåda för både mindre och större kriser.
Kanske har det kommit några nya bra produkter ni kan tipsa om? :)

Det jag skulle börja med är:

Sterila kompresser i olika stolekar, gasbinda, jodlösning, väteperoxid, blåspray, värktabletter, mitella, sax för gasbinda/plåster, steril sax för sårkanter, vaselin, sårsalva, bomull (både padds och "hel", Några rena lindor.

Något som jag tycker är guld värt, då jag inte har vatten i stallet, är våtservetter som både rengör och steriliserar.

Wetrap är också bra och glöm inte att väteperoxiden måste stå i kylskåp.

Tackar, nu har jag en förstahjälpenlåda som troligen klarar både två- och fyrbent :)

Kom även att tänka på 50 - 100 ml kanyler som du kan använda att "spola" sår med om det skulle finnas hålrum bakom hudveck som inte går att komma åt med pads/tops

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 227
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka