Vad ser ni?

R

Rikkan

Berätta gärna vad ni ser på denna bilden:
daloma3.jpg

:bow:

Sv: Vad ser ni?

svårt att se o bedömma bild, tycker att den ser muskelfattig ut över ryggen? eller blir man förvirrad av sadeltrycket?

Gubben sa ngt om vänstersidan, men innan jag hann fråga vidare tog han sin spagettitallrik och stack.:mad:

Ja, jag sa också något om vänster sidan....men vad tycker du?

Ja, man kan nog bli det, men jag tycker nog också att det ser lite klent ut.

vänster sidan? tycker snarare att högra sidan i sadelläget ser mer urholkat ut? o möjligen lite mindre massa vid virveln o upp mot ryggen, föresten är det verkligen märke efter sadeln el är det efter ngt annat?

Jag ser en rygg, som av bilden att döma ser tunn och muskelfattig ut. Smuts eller "bulor" i sadelläget. Sadelknutor? Proteinknölar?

Detta är mina första spontana rektioner när man ser bilden. Men det kan ju vara en missvisande bild också.

Ullis

Får jag gissa lite och spåna och tänka högt?

Tycker att den ser lite tom ut på muskler där man vill ha filéer och står den som i en båge åt höger? Tycker att vänstersidan ser längre ut? Kan ju naturligtvis vara bilden eller vuinkeln bilden är tagen ur...

En rygg.
Jag skulle vilja ha fler och bättre bilder för att våga mig på en uppfattning.
Bilder där hästen har rak hals, belastar alla 4 benen lika och som det inte speglas och blänker så på... gärna oxå där du lägger upp manen så man ser både bogbladen och att du fotar RAKT bakifrån ;)
Just nu är bilden väldigt missvisande
Ut och fota med dig :p

Åååååååååå, va jobbig du är.
Kan inte fota -för hästen är inte här....
Har bara den bilden på ryggen ovanifrån, men jag kan se om jag har ngn. där man ser ryggen från sidan.

Jag ser en häst som rids i en illasitttande sadel av en rytare som inte kan så mkt om rakriktning. Hästen tillåts bära mer vikt på höger fram än på vänster fram, fuskar med vänster bak.

Tack för alla respons. Jag gillar funderingar. :)
Har dessverre inte tillgång till fler bilder.
Djurjouren,
detta är en travhäst som vad jag vet ridits mycket i trav, så en av diagonalrna bör rimligtvis vara starkare, att vänster bak ser svagare ut tyckte även jag.

Djurjouren, blir du förvånad när jag säger att hästen är rädd om sina öron?

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 919
Senast: fio
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 064
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka