Samlar på resor och upplevelser om det räknas, Försöker pusha mig själv (och min man) till att göra olika natur upplevelser, hittills har jag 2 olika dykarcertifikat, har testat river rafting och paddle board i Korea, besökt nationalpark i Taiwan, rest till 2 nationalparker i Mongoliet där vi också red tur i en av parkerna, paddlat kanot i mongrove träsk i nationalpark i Malasiya, paddlat i grottor i nationalpark i Thailand, gått fina fjällturer i Norge, ridit i Hyde Park och ridit islandshäst på Island, dykt i röda havet och i nationalpark på Island.
Har en hel lång lista med drömresor, högt upp på listan är cykel semester i Italien och Frankrike, kanal båt semester i England, ridsemester i Argentina, ridtur hos Cumbrian heavy horses i lake district i England och nånstans man kan vara cowboy på ranch i USA.

det finns så mycket jag vill se i norden också, vill gärna simma med dräkt i nått kul vattendrag nånstans och åka på flugfiske tur i nått fjällområde och längdskidåkning är kul, vill göra det nånstans i norra Sverige, har inte kommit längre upp än Sälen, också kom jag på att jag vill se på hockey och basta i Luleå

och åka hundspann

också vill jag till Transylvanien och se var Dracula kom ifrån

Samlade också på espresso koppar från Starbucks när jag bodde i Korea. Har från 6 olika platser i Korea , är fina minnen
När jag var liten samlade jag på bokmärken och klippdockor. Rörde aldrig varken bokmärkena eller klippdockorna, hade dom i pärmar som jag brukade sitta å bläddra i. Kommer fortfarande ihåg några av favoriterna

Kan man samla på besök i nationalparker? För det kan jag tänka mig

Har även en oroväckande mängd högklackade skor, dom kanske är en samling? Det händer ju att de mystiskt förökas

Hade förresten gärna haft ett stort fint stall och samlat på hästar med