Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Information till dig som använder naturläkemedel
Tänk på att sådana medel för att få användas till tävlingshäst måste vara godkända som naturläkemedel hos Läkemedelsverket. Tänk på att naturläkemedel alltid har en karenstid på minst 96 timmar men att de även kan innehålla substanser med längre karenstid. Det är inte ovanligt att koffein/teobromin/teofyllin ingår i sådana medel. Kontrollera detta innan användning då dessa substanser har en karenstid på 14 dygn! Dessa substanser kan exempelvis förekomma i kaffe, te och kakao som ibland är tillsatt naturläkemedel!
Senast ändrat 050908
Japp på hingstiga valcker!jag hade en stallkompis som gav sin pålle munkpeppar (otravare) för brunstens skull! men hennes häst var mkt understimulerad och fick bara gå promenader. när jag började ta henne på släp i skrittjobben så upphörde "överbrunsten" och munkpeppar blev överflödigt! Finns det nån anna anledning att ge munkpeppar?
Ja du, hur det fungerar i kroppen har jag inte en aning om. Men min ponny trodde han var hingst o dom symtomen försvann alla fall. Sedan så blev han väldigt mycket snällare och latare oxå. Men om det beror på det vet jag inte.Jag har ingen aning, jag har inte hört nåt sånt.
Kanske Martha kan upplysa oss? Hon är ju bättre på det där med örter...
Jag testade Temperemental på min hormon-pålla och på den stod det med stora bokstäver att Valeriana var bortplockat för att man skulle kunna tävla på det?
Munkpeppar i sig är väl inte lugnande på SÅ sätt?
Eller funkar det både lugnande och hormonstillande? I så fall borde ju min supercoola donna hamnat i koma.
www.hippoK9.se och så var det nån länk till där det var billigare. Sök på munkpeppar och gå till tråden som jag skapat. Där står den adressen. Tror det var nåt med borgeby! Minns inte i vilket forum jag skrev just nu.... hoppas du hittar.Vart kan man få tag på det?
www.hippoK9.se och så var det nån länk till där det var billigare. Sök på munkpeppar och gå till tråden som jag skapat. Där står den adressen. Tror det var nåt med borgeby! Minns inte i vilket forum jag skrev just nu.... hoppas du hittar.
På vad för nåt?Där slog du huvudet på spiken.... Har jag inte tänkt på...
På vad för nåt?
ja de förståss, men inte på en valack :-)kastrering kanske