Sv: Vad säger ni om denna hov?
Pratade med betesägaren då vi även betalat en verkning, han ovade mig då en verkning veckan efter bara haft svårt att få tag på hovslagare då hans två orginala är sjuka.
Har man som betesägare tillgång till hela
två hovisar och båda är sjuka så måste man ha en "himla otur"
Mina kunder har bara en hovis och den hovisen är ingen klövverkare.
Händer inget snart så är det presic en klövverkare du bör söka.
Bara för att man "utifrån att det är sommar" och gärna vill ha lite semester så är inte hästarna lika roade av att ägarens ansvar för den enskilda individen genom försök flyttas över till någon person som erbjuder sommarbete och daglig tillsyn.
Hästägaren har alltid det yttersta ansvaret för sin hästs välbefinnande enligt lagen.
Jag blir skit trött på folk som tror att man inte har ett dagligt ansvar för sin egen häst.
Att ha häst är en livsstil,, hästar bryr sig inte om Nyår,Jul,Påsk,Midsommar, femveckors semester på sommaren, Höstlov, Vinterlov och allt annat vi människor anser vara vår rättighet till at ta ledigt för.
Hästar behöver daglig skötsel av sin ägare. Det är jätte enkelt och i så fall helt omöjligt att klandra ngn annan för att ha miss skött sitt åtagande. Lagen är inte för dagen skriven på det sättet och tur är väl det.