Vad säger ni om den här!

Sv: Vad säger ni om den här!

Har du inte satt på nytt märke än?
Det var en som varnade mig o sa att man får böta + att snuten tar reg skylten :crazy:
:D

_L_ skrev:
Har du inte satt på nytt märke än?
Det var en som varnade mig o sa att man får böta + att snuten tar reg skylten :crazy:
:D

Aaaaaaaaahhhhh!!! Jag har inte fått någon, vad jag vet... Jag vill inte ha böter, det har jag inte råd med just nu...

jag tycker du ska ta vagn nummer två. den första var fin den med men tror skaklarna sitter för högt så att vagnen kommer att luta nedåt...om det var till en shettis du skulle ha den...

fan hur hittade ni dom där vagnarna igentligen? jag fick byta hjul på min vagn till stålhjul 3000 spänn! Och sen köpte jag en ny vagn som jag fick pröjsa 12.000kr för! Tänk om jag kunde sätt den här tråden då liksom;)

Om det är skattemärket ni dillar om så kan jag tala om för fröknarna att på märket står det vilken månad man skall betala skatten, och när du betalat skatten får du märket... På din reg skylt står det nr 6 så du kan sova lungt... ;)

Hm... Vad är du då? :D
O jag fick för mig att du hette Barbro? Kanske inte :o :D

Aha! Eftersom morsan har 709 på sin o jag 139 på min bil :love: o vi besiktade bilarna med en veckas mellanrum och betalade skatten efter, därför fick vi nästan samtidigt märket! :)
För att reda ut detta o som inte hör till tråden :angel: :o

/L

Jodå Barbro heter jag och jag var kvinna sist jag kollade iaf:D, 28 år också... Men skulle aldrig nånsin säga gummor eller tanter till nån annan än de som är det (och de är gamlingar som är det), på jobbet säger de ibland tant/gumman och jag blir :devil: eller reagerar inte på det... :D Fröken kan man vell vara i all evig tid??? Eller tjejen????

Jag har 8 som slutsiffra på regskylten, besiktar den i augusti och ett par månader framåt vad det nu är... På skattemärket är det 1:a, betalar skatten i januari och får märket strax efter det...

Carolus skrev:
Om det är skattemärket ni dillar om så kan jag tala om för fröknarna att på märket står det vilken månad man skall betala skatten, och när du betalat skatten får du märket... På din reg skylt står det nr 6 så du kan sova lungt... ;)

Tack, då kan jag sluta att fundera på om jag hade betalt skatten eller ej. Jag blev helt ställd...

Tant/gumma låter ju ur gammalt :D
På jobbet är det en som är 40 och lika fnissig som 14, en annan säger "tejjen" om alla, även om gammlingarna, sisådär 95 år :D

Det är lite tråkigt på jobbet eftersom nästan alla ordinare är skittråkiga :(
Vikarierna är för det mesta roliga :D
Fast nån vikarie är jobbig oxå, en är så jävla bossig så jag får lust tysta ner na en gång för alla :mad: :o :crazy:
Hon är 60 o tror att hon är nått :devil:
Bara för man är ung behöver man inte vara tappad bakom en vagn som hon tycks tro :crazy:

Men en är som sagt så fnissig så vi går runt hela dan o skrattar! Hon hittar på en massa tok-roligheter, o drar med dom gamla och det tycker dom bara är kul! :)

Ursäkta trådskaparen för lite avvikande inlägg! :angel: :o

/Lisa

Senast ändrad:

Ojojoj :angel: mycket svar å här sitter jag å sover! :p Anledningen att jag vill ha en ny är för ja är trött på min Bullet!:...den är jobbig å sätta på å ta av! eftersom den är så j'vla tung! Den är svår att trabsportera...sen så tycker jag inte den är så speciellt vacker! Och jag vet i sjutton hur ja ska få dit svängeln på den! :(
Vill sitta högre upp! Den ser obekväm ut att röra sig i :confused: Hehe nu överdriver jag en aning :angel:
Men....jaa...vi får se...:) Är sugen på Jensas...eller va de nu hette :angel: Men....plånboken dammar för tillfället...:angel: Har nyss köpt en ny Travsulky till russet för 8000...hehe...Ops! så en Körsele till shettisen......Men det skulle va om jag fick mycket för min Bullet så det inte va så mkt att lägga i mellan,.,,,

_L_ skrev:
Tant/gumma låter ju ur gammalt
Exakt brukar försöka sparka in det i huvudet på vissa att mig tilltalar man inte gumma till... (Med att jag inte reagerar på det menade jag tar inte åt mig, för jag är ingen gumma):D

Nu är jag ensamtjej på verkstadsgolvet.... Med massa pojkar (20-60) :d En del vettiga andra idioter...

Fast nån vikarie är jobbig oxå, en är så jävla bossig så jag får lust tysta ner na en gång för alla :mad: :o :crazy:
Hon är 60 o tror att hon är nått :devil:
Hmmm inte mitt jobb du är på??? Är så hos mig, men karlar, jag som tjej kan ju inte anvädna hammare eller så, nej onej, en del måste lägga sig i vad man gör, hur man gör och vad man skall göra... Men skulle jag göra det så skall jag minsann sköta mig själv, inte bekymra mig om det, har börjat köra med samma taktig... Då går man och gnäller hos chefen... :devil:

Bara för man är ung behöver man inte vara tappad bakom en vagn som hon tycks tro :crazy:
:rofl:

Men vad gör det, imorgon slipper jag idioterna... Skall och titta på körträning för Tomas Eriksson:banana: :banana: :banana:

Ähhhhhhh lite snedsteg måste man ta ibland.... handlar lite om körning ibland...

Carolus skrev:
Jag har 8 som slutsiffra på regskylten, besiktar den i augusti och ett par månader framåt vad det nu är... På skattemärket är det 1:a, betalar skatten i januari och får märket strax efter det...

Meh.. På vår ena bil är det en 1.a som sista siffra, den besiktigades förra veckan.
Men jaja, inget världsligt problem :D :angel:

1 november t o m mars
2 december t o m april
3 januari t o m maj
4 februari t o m juni
5 maj t o m september
6 juni t o m oktober
7 juli t o m november
8 augusti t o m december
9 septembert o m januari
0 oktober t o m februari

Din bil har 1:a får besiktas fram t om mars... Så vitt jag vet så (nog för att jag är sjuk idag, men så sjuk är jag inte att jag är fel månad) är det mars fortfarande... :smirk:
Jag brukar se till att ordna det när jag får pappret... Så man blir av med skiten...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
625
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Kamomilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.