Vad säger ni om den här!

L

linneaforss

Hej vad säger ni om den här vagnen? till min shettis i dressyren och precisionen hade jag tänkt!

RunaboutNew03.jpg

Sv: Vad säger ni om den här!

Fin liten vagn, skulle vara snyggt med ett par träskärmar och riktiga stål ekrade hjul. den ser lätt och bra ut.
/M

Serväl ganska trevlig ut, bara inte hjulen är för klena. Har du kollat spårvidden? Träskacklar? Lite ovanligt, men behöver inte vara sämre, man får vara rädd om dom så inte de blir trampade på bara. Snyggt säte, bra med halkskydd på golvet. Ser ut att vara gott om plats för benen. Var har du hittat den? Pris?

Jag tycker den såg fin ut! Hjulen såg lite klena ut bara. Men de kanske går att byta ut om så är fallet. Kolla bara så att allt är ordentligt hållbart. Vart har du hittat den? Pris?

Följande text står:

Jerald Runabout - Easy Entry Type
Quality General Purpose Cart
Easy step-in design
Comfortably seats 2-3
Natural wood shafts, single-tree and floor
Horse, pony and miniature sizes available
UPS shippable

(Available for Runabout- All Breeds & Runabout Options Only)

MINIATURE HORSE Size (Standard): $660 (plus UPS)
49" Shafts with approximately 16.5" between points (Standard size)
39" track center
42" Seat width
20" wheels

Funderar på den här också!

3822348.jpg

:smirk:

det översta vagnen är en modell i stort sett likadan som den Glbus har haft.
Skulle jag välja mellan den och den andra du la in bild p är valet enkelt...nr.2, helt klart!

RebeckaKihlberg skrev:
det översta vagnen är en modell i stort sett likadan som den Glbus har haft.
Skulle jag välja mellan den och den andra du la in bild p är valet enkelt...nr.2, helt klart!

Då är det bara att börja spara då :angel:
Måste sälja min bullet då ...hmm....hur mycke kan man få för den? 3000? vad tror ni....ja köpte den för 4500 ...haft den typ 1 år....

Jag har en sån vagn som är på bild nr 2. Den är jätte bra, man sitter högt och hjulen är stabila. Jag har enkelt byggt om den lite, så att jag kan ha den hängandes på transporten. Det är så bra så nu kan jag få med hästen och vagnen på en gång. Enda nackdelen med vagnen är att den är lite svår att komma i, men man lär sig snabbt hur man skall göra. Köp den!!!

Ella-82 skrev:
Jag har en sån vagn som är på bild nr 2. Den är jätte bra, man sitter högt och hjulen är stabila. Jag har enkelt byggt om den lite, så att jag kan ha den hängandes på transporten. Det är så bra så nu kan jag få med hästen och vagnen på en gång. Enda nackdelen med vagnen är att den är lite svår att komma i, men man lär sig snabbt hur man skall göra. Köp den!!!

skulle du kunna ta kort på din så jag får se hur du gjort så man kan hänga den på transporten? :) vore jätte snällt!

Jag tar gärna ett kort, men just nu så står den på anläggningen där jag tränar, så jag flyttar den inte med transporten på ett tag. Men vid tillfälle så skall jag ta ett kort.

När jag köpte min transport så hade den förre ägaren gjort en ställning som hon hängde sin vagn på, (den kan jag ta kort på i morgon). Sen så tar jag bort sätet på vagnen. Den sitter bara fast med några bultar. Sen är det bara att hänga upp vagnen på transporten, jätte smidigt, jag klarar det t o m själv!!! Jag är jätte nöjd med konstruktionen. Sätet får stå bredvid Anton i transporten under resan.

Har du bestämt dig för vilken vagn du skall ha? Jag böjde även upp skaklarna lite, det var inte så svårt heller, svärfar är ju duktig svetsare så det löste sig bra!
JPQREOOMKPORC.jpg

Här är en bild på vagnen när jag har böjt upp skaklarna, inte så bra bild kanske...

//Ella

Jag gillar utseendet bäst på nummer ett, jag! Gärna med hjul med grövre ekrar, som miamiamia föreslår.
Jag gillar trä bättre än metall, och tycker det var snyggt med sådana skacklar. Kan man sen komplettera med skärmar i trä (säkert ganska lätt att göra i plywood) blir den riktigt snygg!
Lotta

Det känns prisvärt.
Skulle vilja ha 2.75 hjul!!
Bättre stänkskydd, med min stora hade det inte räckt till alls med det lilla. Men en Bullet känns ännu mera prisvärd till ponny. Den är faktiskt riktigt snygg när man drar av galonet och träribborna kommer fram.

Jag frågade "Jensa" om priset på en rockard till shetland med svängel, flyttbar kuskbock, bakselehållare mm mm. 3800kr svarade han. Men jag glömde förstås att fråga om fjädring, jag tycker att det verkar prisvärt. Vill man ha något speciellt så verkar det som om de kan ordna det.:)

När jag beställde min vagn (Jensas) så beställde jag en till stor häst, för jag tyckte bättre om den med fjädring och bättre hjul. Sen som ni vet så gjorde jag om den lite, kortade o böjde upp skaklarna. Så nu passar den min D-ponny, (hade den innan till en liten C-ponny).

Det var inget problem att få extra grejer till vagnen som tex svängel, piskhållare o bakselefästen. Det kostade inget extra. Jag tycker den är väldigt prisvärd! Jag hittade ingen annan vagn som har allt det jag ville ha i den prisklassen.

linneaforss skrev:
skulle du kunna ta kort på din så jag får se hur du gjort så man kan hänga den på transporten? :) vore jätte snällt!

Här kommer lite kort på ställningen som vi har satt på transporten, som vi hänger vagnen på.
JRQREOCRKMORQ.jpg

JRQREOERERKOK.jpg

JRQREOGQPPRRK.jpg

Jag sätter in kort så fort jag hänger på vagen igen, men det kan nog ta ett tag...

//Ella

Vad är det för fel på din bullet då??
Som Jenny säger, är väl den oxå bra?
O när man har liten ponny ser man ju iaf över :smirk:
Denna har väl du??
Det är ju iof ingen svängel på men det är ju lätt fixat! :)
Men det kanske du grejat redan??

/L

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
625
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Kamomilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.