vad säger han...?

P

Pula

Jag har en minishettis på 3,5 år, köpte honom i slutet av augusti.
Har börjat hantera honom från dag 1 med att lyfta på hovarna och kratsa dem , gå promenader, provat på tömkörning och bara pyssla om honom och fått honom till att stå stilla i stallgången.... :)
han for omkring som en propeller innan.....
nu har jag märkt av att när jag ställer honom i stallgången och går en bit ifrån lägger han ut tungan väldigt långt och drar framtänderna mot ovansidan av tungan och typ skruvar den .... upprepar detta två- tre gånger....jag vet inte vad han säger mig, gillar han mig eller avskyr han mig lite han på mig eller ser han mig som ledare eller vad???
Eller kliar det bara? :rofl:

Sv: vad säger han...?

Är det inte bara ngn grej han har för sig för att "få tiden att gå" då? Om han varit stökig när han stått på gången tidigare så kanske detta är en "rest" av detta?

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 378
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 767
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 407
Senast: Karminnie
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 474
Senast: annan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar