Vad säger detta MH?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 19815
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 018
R

Raderad medlem 19815

Insipirerad av tråden här på hund så lägger jag ut en likadan (ja, jag är uttråkad:angel:). Jag har aldrig varit med om ett MH förut och tycker det vore kul att få kommentarer på detta. Det var en sak som inte är representativ och det är jakten. Min hund har väldigt mycket jakt i sig men det kom inte fram här. Jag tror att hon inte såg trasan, hon förstod att det fanns "något" där framme men när hon kommit fram så fanns där inget kul.

Hunden är en borderterriertik som var 2 år och 5 månader vid tidpunkten. Det var väl lite i äldsta laget kanske? Jag lägger ingen värdering i detta test, jag har den hund jag har och hon är perfekt för mig, men det vore kul med kommentarer!

1a.Kontakt hälsning: 4
1b.Kontakt samarb.: 4
1c.Kontakt hantering: 4
2a.Lek 1 leklust: 5
2b.Lek 1 gripande: 4
2c.Lek 1 grip/dragk: 3
3a 1.Förföljande: 1
3a 2.Förföljande: 2
3b 1.Gripande: 1
3b 2.Gripande: 1
4.Aktivitet: 4
5a.Avst.lek intresse: 3
5b.Avst.lek hot/aggr: 1
5c.Avst.lek nyfiken: 5
5d.Avst.lek leklust: 5
5e.Avst.lek samarb.: 3
6a.Överr. rädsla: 2
6b.Överr. hot/agg: 3
6c.Överr. nyfikenhet: 5
6d.Överr. kv. rädsla: 1
6e.Överr. kv. intr.: 1
7a.Ljud rädsla: 1
7b.Ljud nyfikenhet: 5
7c.Ljud kv. rädsla: 1
7d.Ljud kv. intresse: 2
8a.Spöken hot/agg: 1
8b.Spöken kontroll: 2
8c.Spöken rädsla: 2
8d.Spöken nyfikenhet: 2
8e.Spöken kontakt: 3
9a.Lek 2 leklust: 4
9b.Lek 2 gripande: 4
10.Skott: 1

Sv: Vad säger detta MH?

Jag vill ha din hund :P
Tycker det var ett mkt trevligt MH utifrån de parametrar som jag värderar högst, hade velat ha lite mera kamplust, gärna en 475 där ,emn sånt är ju petitesser, trevligt att det inte finns ngn kvarvarande rädsla och stor nyfikenhet på både dumpe och skrammel och så en etta på skott.

Som sagt jag gillar detta MH

Kul att höra!

Ja, hon är inte rädd för något förutom strykbrädan!:D

Kamplusten är väl 2c? Hon hängde ju med upp i luften när testledaren drog i trasan men man väger väl in andra saker också.

Kul!

Hunden är en borderterrier 2,5 år, tik.

Jamen dåså, jag är lite lat när jag läser så jag har sällan mallen för vad två trea femma osv betyder utan tänker bara att sånt jag vill ha i hunden ska gärna va 4-5 och sånt jag inte vill ha ska vara 1-2...

"jakten" på MH testar inte hundens jaktlust i verkliga livet, utan testar hur lekfull/nyfiken hunden är - vill den leka? Vågar den följa efter?
Jag tycker som du - MH är mest intressant utifrån avelsperspektiv och vad man ska avla vidare på, man tycker ju om sin hund precis som den är :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 110
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
2 018
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 430
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen... 2
Svar
27
· Visningar
3 401
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka