Bästa var ju det som hände hos mamman
Skrek rakt ut och klappade händerna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bästa var ju det som hände hos mamman
Sett klart Kärlek och anarki.
Älskade den! Men det är nog mycket för att Björn Mosten är så jäkla snygg
Skrek rakt ut och klappade händerna
Kan du eller har du sett the Split? Advokatfamiljserie som iofs känns lite "amerikansk" i sitt upplägg men Nicola Walker är alltid bra (och här en aning mer glamorös än i Unforgotten... )Jag har som sagt sett Unforgotten (serie, Netflix UK) och kan rekommendera den! Jag har försökt se den en gång tidigare för nått år sedan, men första avsnittet är rätt dåligt (åtminstone jämfört med vad som kommer sen) så jag tog mig aldrig vidare till avsnitt två. Den här gången råkade jag dock se att serien har typ 8,3 på ImdB och tänkte att då måste den ju vara bra på något vis, så jag bestämde mig för att försöka igen. Och ptja, jag såg hela säsong 1 på en enda dag Den var betydligt mer intressant och "smart" än jag först trodde. Ska fortsätta med säsong 2 nu!
Nej, men tack för tips! Läste om den nu och den låter helt klart intressant! Ska se om jag kan hitta den nånstansKan du eller har du sett the Split? Advokatfamiljserie som iofs känns lite "amerikansk" i sitt upplägg men Nicola Walker är alltid bra (och här en aning mer glamorös än i Unforgotten... )
Ni som vill (BÖR!!) se Line of Duty i Sverige - jag har hittat den på Paramount+ som man kan få gratis några månader om man har Comhem och prövar Comhemplay+.
Jag tog just en provperiod på den för att se Yellowstone som jag ännu inte orkat igenom avsnitt 1 av utan ser istället om LoD.
Hoppsan, och jag var tvungen att stänga av efter första avsnittet eftersom jag tyckte att skådespeleriet var så katastrofalt dåligt! Jag tyckte att de flesta dialogerna kändes väldigt spända, tillgjorda och utan inlevelse. Det var lite som om de läste högt direkt från manus. Däremot var jag lättad över att de för en gångs skull valt riktiga skåningar som skådespelare i en skånsk serie!"Jakten på en mördare", SVT. Om utredningen efter morden på Helen Nilsson och Jannica Ekblad. Jag är inget fan av mängden true crime-program som fyller tablåerna och vältrar sig i brottsoffrens och förövarnas elände, så det var en ren slump att jag inte stod över också den här serien i sex delar (tre tillgängliga så här långt)
Men det hade varit väldigt synd då den är annorlunda och extremt välgjord i filmning, skådespeleri och scenografi, och ändå utan att frossa i detaljerna om brotten eller brottslingen. Skånsk, skitig, minutiösa detaljer från sent 80- och -90-tal. Skumma men trovärdiga miljöer, segt polisarbete med hyllor och jalusiskåp med pärmar och papper. Förhör som går på tomgång och förhoppningar om lösningar som visar sig vara blindspår. Grusvägar, misär, mörker, samhällets olycksbarn och bruna nyanser varvat med laminerade kontorsmöbler i bok och björk. Mycket sevärd.
Hoppsan, och jag var tvungen att stänga av efter första avsnittet eftersom jag tyckte att skådespeleriet var så katastrofalt dåligt! Jag tyckte att de flesta dialogerna kändes väldigt spända, tillgjorda och utan inlevelse. Det var lite som om de läste högt direkt från manus. Däremot var jag lättad över att de för en gångs skull valt riktiga skåningar som skådespelare i en skånsk serie!
Jamen det har du alldeles rätt i! Den är definitivt annorlunda, och på så sätt en frisk fläkt, jämfört med andra serier i samma genre. Jag såg nyligen Utredningen (också SVT) och höll på att bli tokig på att Kim Walls föräldrar, som är urskåningar, spelades av Rolf Lassgård och Pernilla August. Bred stockholmska på Trelleborgsslätten liksom...Jag kanske förblindas av tjusningen i att (nästan) alla talar skånska, dvs alla som "ska" tala skånska gör det. Det höjer möjligen verklighetskänslan mer - i sig självt - för en urskåning? Men alldeles oavsett så tycker jag dialogerna passar väl in i helheten av den där gråbruna, utdragna och 100 % oglamorösa miljön. Inte för mycket känslor liksom, inte något ingående grottande i personporträtt av polismännen som privatpersoner och deras skilsmässor eller relationskriser eller alkoholproblem. Bara tjänstemän som plikttroget gnetar på i olika stadier av hopp och frustration. I like.
Vi tittade på nyare film också... Enola Holmes. Inte någon tyngre film men extremt väl castad och mycket välgjord. Definitivt värd att spendera sin tid på.
Jag ger 3 av 5 och det hade varit högre om huvudrollsinnehavaren låtit bli att prata med oss i publiken. Det funkar i ytterst få fall och definitivt inte här, det bara drog ner tempot. Dock ser jag gärna uppföljare till den, det var ett fräscht grepp på Sherlock Holmes.