Vad rasbeskrivningen INTE talade om!

Sv: Vad rasbeskrivningen INTE talade om!

Precis vid örat är fantastiskt! Mycket päls och lite lagom svårtvättat.. ;)

jupp...en doftgran under varje öra och så svingar jag runt honom i kopplet tills han vädrat av sig. Ibland hänger jag ut han på torksträcket. Vi kallar det friluftsdag.

Fantastisk :D :love: Och så himla miljövänligt! Måste vara rätt billigs i drift och försäkring också tänker jag (är det möjligt att försäkra eller blir de diskriminerade när det gäller typ liv-värde)? Enda egentliga kostnaden borde typ vara doftgranar?

Ja det är jättesmidigt. Det enda problemet är väl egentigen att fåglarna gärna kommer och bajsar på honom när han hänger ute på vädring så han behöver tvättas. Och han hatar ju som sagt vatten så numera kör jag honom i tvättmaskinen för att slippa tjafset. Från början var han en Risenschnauzer men jag råkade köra på 60 grader så han krympte och blev en mellanschnauzer. Och tror du inte jag råkade göra om det så han blev en dvärg!!!
Jag är inte så huslig av mig tyvärr :crazy:

Flatcoated retriever HOPPAR. Över saker, upp på saker, på folk, in i folk. Dom hoppar gärna och ofta högt som satan.

Det är kul med hundar som hoppar om man har dom till t ex agility. Annars är det inte kul. Och det är lögn i helvete att lära en flat sluta hoppa, för det verkar konstigt nog vara det mest självbelönande beteendet i världen.

Senast ändrad:

*kl*

Vad som inte står i American Akitans rasbeskrivning:

- Dessa hundar är kattlika, akta dig för att hålla i något dom vill ha eftersom dom liksom katter drar det ur handen på dig med böjd tass.

- Dessa hundar tror att dom är knähundar, akta dig för att kalla för entusiastiskt på hunden om du ligger i soffan eftersom hunden gladeligen kommer hoppandes upp i ditt knä.

- Akitan är en riktig gris eftersom dom älskar att tvätta sig. Så fort du kommer utanför dörren hittas något äckligt att sätta labbarna i så att när du kommer in, framförallt efter kvällskissen så ligger dom vid dina fötter och låter *schliip, schliiip schliiip* och tvättar sig läääääänge och extreeeemt noggrant så du verkligen höööör det.

jupp...en doftgran under varje öra och så svingar jag runt honom i kopplet tills han vädrat av sig. Ibland hänger jag ut han på torksträcket. Vi kallar det friluftsdag.

Åh här dog jag :rofl: Bästa jag läst på länge!

Åh gud, vattenskräcken! Jag trodde det bara var min! Han var med i bilen till jobbet igår och tyckte det var ren tortyr när jag tvinga honom och kissa.
Min är mörkrädd med...

Wachtel: De dricker gärna, men innan de har svalt vattnet så tar de en runda över golvet och allra helst i ditt knä. Det är vatten precis överallt!
Man blir tjenis med alla på den lokala djurkliniken, personalen hälsar både dig och din hund med namn och frågar vad som har hänt den här gången, vilket kan vara allt från att ha ätit något som man inte borde äta, kastat sig handlöst ut för något, sprungit in i något osv
De har fullständigt missat att de är rätt stora och är helt säkra på att deras plats är i ditt knä, och om de nu blir nertvingade på golvet så talar deras ögon om att de är fruktansvärt besvikna på ditt dåliga omdöme.
Bada är däremot roligt och det står även med i rasbeskrivningen, vad som inte står är hur man får upp dem ur badet...

Hahahahahaha, detta var den roligaste tråden jag läst på väldigt länge :D

dansksvenskar är förövrigt sovpåsar med vattenskräck dom med...förövrigt ar dom som släthåriga svansviftande pingpongbollar :love:

Kl
På lite bättre humör och ska göra ytterligare ett försök med bilderna:D

988317_10151704094852098_1585104596_n.jpg

1017494_10151531555927098_34411236_n.jpg

942995_10151531555152098_318458634_n.jpg

601821_10151474935862098_1647049594_n.jpg

1272525_10151661269067098_428183335_o.jpg

Yes yes yes, det gick :-) :-)

Vilka härliga bilder!!
Kan jag få skicka mitt skägg på vattenträning till dig?
Sonen tyckte det var såååå tråkigt att hans hund satt och surade 50 m från strandkanten i somras istället för att vara med och plaska i vattnet :)

Du har ju ingen Schnauzer!

Du har ju en hybrid mellan schnauzer och vattendjur! :D

Fin är hon iaf :)

Hör inte hit men vill fråga :D Trimmar du henne själv? Ser iallfall jättebra ut och speciellt när de är din första trimhund :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka