Vad rasbeskrivningen INTE talade om!

Sv: Vad rasbeskrivningen INTE talade om!

Vi försökte lura dom nu inför kvällskisset. Vi gick båda till dörren och lät så glada och ropade *tjoho, nu ska vi gå ut och gå*. Några gick ut, resten låtsades att de inte hörde, en gick in i ett annat rum, några ställde sig under köksbordet så man inte skulle nå dom..
Men vi gav oss inte *pust* :D

Hahahahaha
Såååå Schnauzsrigt :D

Här har regnat hela dagen så hunden har varit typ död. Men nu kom det snöblandat regn...hans första....variant...av snö.

Han fick glädjespunk!!!
Så någon typ av nederbörd gillar han iaf. Husse vill ju ha han på jobbskotern i vinter uppe i Dalarna så det vore ju kanon om han iaf gillade snö :D

Snö brukar de gilla. Vänta bara tills din kommer in som en Michelin-schnauzer :D

Längtar!!
Jag är barnsligt förtjust i snö :love:

Jag såg en hysteriskt kul bild i en grupp för Ds på Facebook här om dagen där en liten krake såg ut som en vandrande snöboll. Inser samtidigt vilket problem det kan bli.

Vad som inte står i lagottons rasbeskrivning är att du efter en vanlig promenad (i koppel) kan få ihop en redig hög med gräs, mossa, ljung och små pinnar ur pälsen som du kan ge bort som adventspynt till släkt och vänner. Det går det även utmärkt att sälja fynden i små påsar på torget lagom till advent. Väldigt uppskattat a'la Ernstpyssel och du kan göra dig en rejäl hacka på detta.

För att vara seriös så anser jag att rasbeskrivnings 'aktiv sällskapsras' borde ändras till mer ärliga 'sällskaplig arbetande ras'. För mig ger det en mer rättvis beskrivning ;)

Hehehehe
Tur att det snart är jul så du får användning av det fina naturpyntet :)

KL

Några som har några bilder på de okända rasegenskaperna? :)

Hahaha! Vad roligt skrivet! :D

I papillonens rasstandard har de totalt glömt bort att tala om att en papillon är:

- en arbetsmaskin! De absolut älskar att arbeta och att de ses som tanthundar är rentav sorgligt.

- Gjorda av socker! En pappis vägrar gå ut när det regnar, tvingar den hundplågande matten ändå ut papillonen får den räkna med att bära hunden en bit från huset innan den frivilligt börjar röra sig.

- En papillon älskar att sitta PÅ sin matte (beror troligtvis på det enorma måttet av dominans, den älskar att dominera sin människa), ligger du ner kan du ge dig tusan att fjärilen snart ligger eller sitter på din mage. Eller ditt ansikte.

- De älskar att höra sin egen röst! Finns det möjlighet för fjärilen att göra sin röst hörd så tar den tillfället i akt, den har dock en tendens att göra sin röst hörd även utan anledning.

Hahahahahaha så min blandis (50% papillon, 25% Chinese Crested 25% Toy Pudel) visade för sambon och frågade om han kände igen nått, fick som svar "typ allt!" och folk som säger han fick allt från kinesen! :cautious:

Det går ypperligt att få en BC trött genom träning. Tre stycken dessutom:mad:

943453_10151584326718666_866899865_n.jpg

Eller det kanske är jag som har måndagsexemplar? ;)
404830_10151380973658666_878678587_n.jpg

Hummm......det är inte hundar du grävt upp på djurkyrkogården? ;)

Vad som definitivt glömdes i beskrivningen av Golden;
- En Golden må älska vatten när det ligger finns något att apportera däri (sen om det är en badande ägare i havet, en dummy i en sjö, en pinne i ett lerigt dike eller blad i en sumpig damm, det är liksom inte viktigt), men tror du att det innebär att de gillar att bli duschade hemma i trädgården/badkaret/duschen så har du FEL! Det är vidrigt, kränkande och rent djurplågeri att tvätta en Golden och de blickarna du får när du trots allt försöker, kommer att ge dig skuldkänslor för resten av livet.

Absolut att man gräver upp! Billigt och miljövänligt med återandvändning. Börjar de lukta finns det sprayer och doftgranar.

Jag har också grävt upp min :)

070.jpg

Jag känner igen allt...och då var min ändå bara 50% golden :meh:

Ytterligare en sak som borde stå (på tal om lukt);
- Om en Golden hittar något illaluktande (rutten svamp, skit av olika slag osv) när ni är ute (eller inne med för den delen) så går det antagligen att äta och skulle det vara oätligt, ja men då går det åtminstone att rulla sig i det så lukten verkligen fastnar i pälsen.

Absolut att man gräver upp! Billigt och miljövänligt med återandvändning. Börjar de lukta finns det sprayer och doftgranar.

Jag har också grävt upp min :)

070.jpg

Verkar praktiskt med återanvändning! Hänger du en doftgran i varje öra då? Och visst kräver de väl något mindre motion än de i nyskick?

Ytterligare en sak som borde stå (på tal om lukt);
- Om en Golden hittar något illaluktande (rutten svamp, skit av olika slag osv) när ni är ute (eller inne med för den delen) så går det antagligen att äta och skulle det vara oätligt, ja men då går det åtminstone att rulla sig i det så lukten verkligen fastnar i pälsen.

mmmm....vill minnas att halsen var ett ypperligt trevligt ställe att applicera doften på :wtf::yuck:

Verkar praktiskt med återanvändning! Hänger du en doftgran i varje öra då? Och visst kräver de väl något mindre motion än de i nyskick?

jupp...en doftgran under varje öra och så svingar jag runt honom i kopplet tills han vädrat av sig. Ibland hänger jag ut han på torksträcket. Vi kallar det friluftsdag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka