Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Generalfel någonstans i Arboga. SJ funderar på ersättningsbussar. De verkar ha funderat i minst en timme för det fanns folk som skulle med 06.26-tåget som inte fått besked ännu. Eller jo, de fick höra att de skulle åka med vårt tåg men tja, det stämde ju inte heller.
Okej att saker kan hända men vad fan, det finns inga som är så dåliga som SJ på att informera och att lösa problem.

De dagar jag måste åka väg på morgonen för att jobba, påminns jag om hur skönt det är att jobba hemifrån. Att åka iväg på morgonen är alltid förknippat med stress och dåligt humör. Det slår aldrig fel.

:idea: Nej, så långt har jag faktiskt inte tänkt.
Finns en rolig (den är alltså inte så jobbig :D) som kallas 10-20-30. Fast egentligen är det 30-20-10.

Man behöver inte göra det så avancerat utan räkna i huvudet och springa långsamt-snabbare-snabbast. Rätt så kul faktiskt :)

(Du kan googla på 10-20-30 metoden kommer upp hur mycket som helst)

Hästen stod på 3,5 ben. Jag hade hellre sett alla 4 i backen men det är godkänt trots allt.

Jag vet faktiskt inte hur jag ska ta mig igenom den här dagen. Har så förbannat ont att jag kan knappt varken gå eller ännu mindre cykla, vilket blev min lott på morgonturen. Men jag har knappast råd att gå hem så det är väl bara att bita ihop och köra på ändå.

Hästen stod på 3,5 ben. Jag hade hellre sett alla 4 i backen men det är godkänt trots allt.

Jag vet faktiskt inte hur jag ska ta mig igenom den här dagen. Har så förbannat ont att jag kan knappt varken gå eller ännu mindre cykla, vilket blev min lott på morgonturen. Men jag har knappast råd att gå hem så det är väl bara att bita ihop och köra på ändå.

:heart :heart

Lyckades igår med konststycket att tappa jobbnyckeln mellan sätet och mittkonsolen i bilen. Sedan glömde jag bort det.

Nu på morgonen insåg jag bekymret och har försökt med alla till buds stående medel nå den. Det gååååår inte.:banghead: :banghead: :banghead:
Jag SER nyckeln och nyckelringen men når den inte. Har fått arbetskamraterna att låsa upp min kontorsdörr och lova att lämna dörren till kopieringen öppen hela dagen. Så får jag fortsätta försöka ikväll hemma. Krok eller dammsugare än mina nästa attackmetoder.

Förbannade jävla franska bil. Ytterligare en sak att reta sig på. Ogenomtänkt design i sin yttersta form.....

Lyckades igår med konststycket att tappa jobbnyckeln mellan sätet och mittkonsolen i bilen. Sedan glömde jag bort det.

Nu på morgonen insåg jag bekymret och har försökt med alla till buds stående medel nå den. Det gååååår inte.:banghead: :banghead: :banghead:
Jag SER nyckeln och nyckelringen men når den inte. Har fått arbetskamraterna att låsa upp min kontorsdörr och lova att lämna dörren till kopieringen öppen hela dagen. Så får jag fortsätta försöka ikväll hemma. Krok eller dammsugare än mina nästa attackmetoder.

Förbannade jävla franska bil. Ytterligare en sak att reta sig på. Ogenomtänkt design i sin yttersta form.....

Prova med en stark magnet. Har du ingen så åk in på en bilverkstad, de borde ha en :up: Det finns en med teleskopskaft på Biltema också.

Varför finns det bara en enda person på verkstaden som klarar av att laga fel i klimatanläggningen på bilen? Det innebär att jag måste åka omkring i en bastu sjujäkla länge för snubben är på semester och ingen annan kan ta sig an felet. En månads väntan blir det.

Jag sitter och dricker vatten med enorma mängder citron i. För första gången i mitt liv har jag fått urinvägsinfektion och det är verkligen inte skönt.
Citron blir basiskt i kroppen, om jag inte minns fel … det är bättre att ta några gram c-vitamin för det surgör urinen i blåsan. Jag brukar ta Ido-C, den finns i 0,5 och 1 gram.

Nope, han tittade på den, sa att jag har en rejäl infektion i tandköttet, la bedövning, gjorde rent tanden (med sån där surrande slipande sak), petade i en tuss med infektionshämmande i "hålet" mellan tand och tandkött (tandköttet ligger som en flik över halva tanden typ). Sa att får jag besvär igen får jag höra av mig, sa att man brukar dra ut krånglande visdomständer men min växte rakt upp så det skulle nog inte behövas. Om jag fattade honom rätt :cautious:
Ja å så skulle jag hålla rent ordentligt så inte infektionen kom tillbaka. Ja det är ju skitenkelt när halva tanden är begravd under tandkött och sitter längst bak :meh:

Så typiskt :meh: "Skulle nog inte behövas..." Den visan har man ju hört förr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
905
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 45 46 47
Svar
928
· Visningar
35 576
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 240
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka