vad passar till körsbär?

M

M-Meduza

Nu funderar vi på att göra om lite här hemma :grin:

i Sovrummet har vi Kährs golv Körsbär. Idag är det vävtapet målad vinröd. Jättefint tycker jag och alltid varit nöjd med det.. Sängen är en svart stålsäng som passar väldigt fint in..

Taket är snetak så det är inte jättemkt tapet det handlar om.
Vi funderar på att bara måla vävtapeten och jag är väldigt sugen på någon vit färg kanske med någon nyans i.. Men vad passar egentligen mot körsbärsgolvet för det tänker jag inte byta ut.

Sängen funderar jag på att sälja eller ev spraya den vit och sen ge den en liten sliten look som den har idag.

Taket är furu (ganska ljust) Har balkar i taket som är mörkbruna.

Ska se om ja hittar ngt foto =)

Sv: vad passar till körsbär?

Jag skulle lasera taket vitt och ha vita väggar, kanske kanske en fondvägg. Jag har hittat mina i en kollektion som heter Linne, kan inte göra ansanger men som den blomsterfarbrorn.. Sängen tror jag jag skulle låta bli.
Sen frossa i textilier!!! Och byta dem när andan faller på!
Jag har mörkgrönt och guld i mina textilier i sovrummet till vitt och valnötsgolv, tror det är som körsbär. I vardagsrummet är det lila just nu som ska bli rosa i vår och i köket kör jag orange nu på vintern.

Jag tycker det är ursmart att ha vitt, varma golv och sen dra på med färg som sjutton på kuddar gardiner mattor överkast plädar ljus lampor krukor ramar etc..

+ 1 på det.

Mörkt golv, vita väggar och en massa färger i textiler tror jag blir supersnyggt.

Tackar för alla ideer =) hade gärna haft fondvägg men då ena väggen består av dörr och murstock, andra väggen fönster så blir det bara en låg sida kvar vid sänggaveln och den är bara ca 120 cm hög så syns knappt bakom sängen ändå. Andra låga sidan är det spegelvägg (garderob bakom).

Hade gärna laserat taket, det kommer i framtiden men inte just nu. än är furun så ljus med så den stör mig inte så mkt.. hehe. Utan nu är det väggar jag är ute efter.

Däremot blir det nog inte mycket färger som ni föreslår. :angel: Ja hade tänkt en beige skala med mkt vitt.

Kanske ha röda gardiner samt rött i sängen som speglar det röda i golvet..

Jag är ingen person med massa små pryttlar. Kan inte va det heller då kattungen river ner precis allt så.. och jag gillar lättstädar, inga mattor :)

problematiken kommer att när du laserar taket kommer det skvätta på väggarna.. således är det bra att börja uppefrån och ner.. att lasera tak kostar inte så många kronor och går fort om man kör med en roller och efterdras med pensel för struktur.

Och det gör underverk! Aldrig så ljus furu är gul och till det blir andra färger annorlunda. Dessutom blir det ju en superbonus att ha en takbalk i mörkt till.
Mums fillibabba!!

Nja jag klarar nog av att göra det sen utan att skvätta.. Jag lackade taket efter tapetseringen och jag har inte skvätt någonstans hehe.. men håller med er om att det kommer bli finare.

Jag rekommenderar INTE att göra som de som tapetserade den här lägenheten... Golvet är inte jätterött, men ändå definitivt åt det röda hållet. Tapeterna är randiga i en gul ton och vid taket sitter en.. (trumvirvel) ROSA bård med rosetter... :p

Det är verkligen totalt färgblint.

Haha.. FY.. rosa är det värsta som finns! Och gult skulle inte heller kommas på tanken.
Sambon tyckte dock gult eller grönt. men det e bara för att han läst någonstans att det är bra färger att ha i ett sovrum =) haha..

har ju lagt in golvet själv och målat väggarna röda också.. Men sambon flyttade in senare och har någon gång uttryckt sig att han inte känner sig riktigt hemma :crazy:.. Så då tänkte ja att då får man förändra även att det är väldigt fint som det är nu =)

Liknande trådar

Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 205
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Hemmet Insidan i mitt hus är inte riktigt klart. Jag har hittills bara tapetserat sovrum och vardagsrum, resten är fortfarande helt i vitt...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: tanten
·
M
Hemmet Skrev i någon tråd för ett tag sen om att måla om i sovrummet. Innan va det röda väggar samt furu tak och körsbärsgolv. Nu blir det...
2
Svar
22
· Visningar
2 131
Senast: Modett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3