Vad överraskar man en kille med?

ponilover

Trådstartare
Okej, jag har blivit osams med en av mina killkompisar/till-och-från-dejt för första gången någonsin. Vi har pratat ut och sagt att allt är fine. Men det känns inte fine. Jag känner mig som en usel människa över det jag råkade säga som fick honom att må dåligt och jag vill på något vis gottgöra detta. Men hur gör man?

Att bjuda med honom på någonting är ingen bra idé alls av olika anledningar som jag inte orkar gå in på här. Jag tänker mer, om han hade varit tjej så hade jag skickat blombud med ett kort och kanske någon choklad men det känns ju inte helt okej att göra till en kille? Jag tror inte det är lika uppskattat hos killar som hos tjejer att få blommor..

Jag önskar dessutom att budet kom till hans jobb och inte hem till honom. Och vad kan man skicka för bud utom blommor som kan levereras liksom?

Kom med förslag på hur jag ska göra för att han inte ska "hata" mig längre.. :)
 
Jag vill inte vara tyken, men hur tusan kan man säga det med köpta grejor? För mig är det precis tvärtom, kom med blommor och choklad när du gjort fel, och jag bryter på allvar.
 
Okej, det kanske är lite beroende på vad det är för typ av bråk som har hänt? För så allvarligt är inte det här, jag vill verkligen bara att han ska veta att jag har dåligt samvete trots att jag har förklarat det för honom hundra gånger. Som en fin gest liksom.
Han har ju sagt att det är okej och att allt är lugnt och är som vanligt igen, så det är inte för att "köpa" tillbaka honom.
 
Jag vägrar att bli köpt. Oavsett orsak.

Hitta på något kul tillsammans för att fira att ni hittat tillbaka till er vänskap. Men köp inget till honom att njuta av själv, det säger ju ungefär ALLT.
 
Instämmer med Lovisa.
Gör något kul tillsammans, något kravlöst och som ni båda vill göra.
Och, eller så säger du precis som du känner. Det brukar räcka väldigt långt.
 
Jag håller med @Lovisaleonora och @whwycd om att du inte ska köpa eller ge honom något, blir som att man påminner honom om det igen, tror det är klokt med att inte tjata mer om ditt misstag, du har ju förklarat dig och bett om ursäkt och han accepterade den :)
Det bästa du kan göra är nog faktiskt att lägga det bakom dig och agera precis som vanligt
 
Till skillnad från de andra i tråden hade jag inte tagit en "gåva" som att någon försökte köpa sig fri, utan bara att densamma var villig att offra sig lite extra för att visa hur ledsen h*n och verkligen tagit det inträffade på allvar. Det hade varit en sak om gåvan fick ersätta en ursäkt, men eftersom ni redan pratat ut blir situationen i mina ögon helt annorlunda.

Är även en lunch för mycket att bjuda honom på? Annars tycker jag att det är en lagom fin gest som dessutom är subtil. Stämma träff och efteråt bara säga att du står även för hans mat eftersom du tycker att det är det minsta du kan göra/att du är skyldig honom det efter det som hänt.

Annars fungerar faktiskt en ask med fin choklad till det mesta, tycker jag, om han äter sådant. I ett sådant läge värderar han säkerligen själva gesten mer än vad gåvan faktiskt består av.
 
Senast ändrad:
Jag hade inte velat köpa någon. Men blommor, godis och så vidare blir min sambo jätteglad över. Jag har inte ens tänkt på att blommor skulle vara något man bara ger till tjejer!
 
Kan du inte skicka dit ett litet brev/kort per post bara? Där du skriver något kort om varför du skickade brevet (typ förlåt) och frågar om han vill kolla på Peter Apelgrens semesteräventyr* och dela en påse Dumle med dig.

*Finns på SVT-play och är så himla konstigt och egentligen urbota dumt men charmigt och med lagom underhållningsvärde för att kunna prata om lite annat under tiden om man så vill.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 084
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 072
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 093
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 063
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp