Vad menar hästen?

M

MataHari

Hästen jag rider är lite hispig men har lugnat ner sig rejält sista tiden. Han har nu börjat med att gå och sniffa/puffa mig på armen och ryggen när vi går till ridhuset, mycket mjukt och försiktigt, inte alls hårt eller sådär som de gör när de vill klia sig på en. (Och det får han INTE). Det känns väldigt mysigt, men jag har någon känsla av att jag hört att en häst som buffar på en är respektlös och inte riktigt ser en som ledare? Ska jag be honom sluta med sitt sniffbuffande eller ska jag se det som något trevlig han börjat med för att han faktiskt har börjat lita på mig och känner sig avslappnad med mig. (Vilket han ju faktiskt visar både när jag rider och när jag jobbar med honom från marken). Han gör det aldrig efter ridningen. Då hägrar middagen och den är nog fortfarande viktigare än jag är. Och kommer nog alltid vara, han är ett riktigt matvrak.

Vad tror ni, Oh så kloka Bukare?

Sv: Vad menar hästen?

Var stolt! Det är kärlek! Eller hästens sätt att visa att h*n tycker om dig :smirk:

Det mjuka blåsandet är en aldeles speciell kärleksbetygelse, speciellt om det är på dina händer eller på din kind. Blås mjukt tillbaka i hästens näsborre så talar du samma språk tillbaka.

Så där gör min arab och jag kan känna att det är kärlek.Han gör det när han är mkt nöjd eller när han vet att vi ska göra något roligt.:love:

Ja, så gör min arab också! Han till och med kan ta en liten tuss av mitt hår mellan läpparna och gå och hålla i det, väldigt försiktigt!
Han är en sån som gärna vill hålla saker i munnen, pilla på allt med läpparna och använda mulen och nosen hela tiden.
Dock säger jag till honom om det blir alltför närgånget.

Min är likadan. Är jag ute i hagen så går han alltid precis bakom mig med mulen i min nacke. Han går och småpillar i mitt hår och blåser lite lätt. Visst är det mysigt, men när han går så nära bakom mig så smäller han hovarna i mina hälsenor hela tiden och det gör ONT.:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 455
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 192
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 621
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 697
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar