Vad måste man ha på GeKås

MikaTela

Trådstartare
Ska strax till GeKås och började idag fundera på vad man "måste" ha därifrån.
Självklart är det olika från person till person och vad dom har inne.

Men kan vara roligt att höra hur ni tänker, samt det kanske väcker upp tankar hos en själv inför man åker dit.

Ja, underkläder är bra att köpa där!

Städprylar, hygien och sånt är lika billigt på ÖoB eller Rusta, så sådant är inget måste egentligen - men de har ju ett väldigt stort sortiment så om det är något märke som man särskilt vill ha så är det ju värt att handla :)

Jag brukar köpa hårspray -även miniflaskor som är bra att ha i handväskan, underkläder, ljus (de har blockljus i 100% stearin, jag bara älskar dom, fråga mig inte varför.) Brukar bli en hel del stumpor också då jag gillar deras vanliga svarta i fempack eftersom deras tåsöm är platt och därmed inte skaver i skorna.
Parfym har jag köpt de senaste åren eftersom de säljer den jag brukar ha och till mindre än halva priset vs här hemma. Drapålakan är sjukt billiga där och har ganska bra hållbarhet, går ju åt ett gäng i en sexpersonersfamilj. Gardiner är ganska bra priser på men köper ytterst sällan.
När jag flyttade förra året köpte jag alla lampor/belysning där och för en tredjedel av priset för exakt samma lampa som de säljer här hemma.
På hästavdelningen hittar jag dock inte så mycket förutom en och annan tröja, grimma och småplock. Annars så är det mest barnkläder jag handlar, men tycker faktiskt utbudet blivit sämre de senaste åren. Trots det har jag inte haft några bekymmer med att handla för mellan 6-8000:- när jag är där... :eek:

De har bambutrosor som är helt fantastiskt sköna, den enda sort jag använder numera. Jag brukar köpa boxertrosorna som finns i 2-pack för 35 kr, på andra ställen får man betala det dubbla för ett enda par. Bambusockarna i samma märke är också grymt sköna.

Som nagellacksjunkie besöker jag även sminkavdelningen bland det första jag gör, de har både superduperbilliga lack och märkeslack till betydligt lägre priser än detaljhandeln.

Ska strax till GeKås och började idag fundera på vad man "måste" ha därifrån.
Självklart är det olika från person till person och vad dom har inne.

Men kan vara roligt att höra hur ni tänker, samt det kanske väcker upp tankar hos en själv inför man åker dit.

Vi som bor nära köper alltid städartiklar och schampo, tvål, tandkräm osv. Sen för oss som behöver en stadigare BH har de fantastiska Swedbergs BH för bara 79 kr. Öht har de ett väldigt bra sortiment på underkläder.
Hästtäcken köper vi alltid på Gekås, och div andra tillbehör är också billiga. Förra året köpte jag tex hovtjära på lantmännen för 149 kr, hittade någon vecka senare exakt samma tjära på Gekås för 49 kr.:(

Jeansen däremot är billiga men har ingen bra kvalité. Likaså har min man köpt jaktskjortor som föll sönder i smulor redan första veckan.

Vi var där förra veckan och handlade bla underkläder, lite hästgrejer, dra-på-lakan, hygienartiklar, kläder till barnen. Tyvärr hade de inga snygga byxor till större pojkar denna gången heller... :mad: men ytterkläder och tröjor fanns det snygga. Vi brukar alltid köpa flera par mössor och vantar till barnen, eftersom de är vääääldigt duktiga på att slarva bort sånt på skolan... Sen är ju lösgodiset oxå billigt. :d

Franck Provost expert repair balsam är ett måste för mig. 35 spänn billigare än på City Gross!

Mina proteinbars köper jag också där. Vet ingen annanstans där man kan köpa dom.

Hundens våtfoder från sjöbogården har jag bara hittat där, så jag brukar bunkra upp ett lager här hemma. Och även hennes tuggben som är ren torkad anka, kyckling m.fl. från sjöbogården.

Leksaker till barnen köps alltid där inför födelsedagar och julen.

Jag checkar alltid av hästavdelningen för att se om det finns något roligt.

Sen köper vi alltid städprylar och sånt där.

Vi har inte så långt dit och är väl där en 5-8 ggr per år.

Jag är kinkig på Gekås för dom har inga stora bhar. När vi var där i somras frågade jag en av dom som jobbade på avdelningen om , minst storleken runtom och största kupan, Hon började rätt lovande med vi har stora (med betoning på stora) bhar där borta, Ja, de fanns typ 65D eller E om jag inte minns fel.... He bli ju som nå frimärke :P

Träningskläder! Billiga och bra
SportBH är ofta superbilliga, även rikigt stadiga för löpning
Underkläder!
Vinter och höstjackor!
Otroligt prisvärda hästtäcken.
Sen finns mycket billig hygien också, tvål, tandkräm osv

Finns inget som man "måste" handla där, däremot kan jag komma på en sak som jag handlat var gång jag besökt affären där och det är deras stora gula kassar som man alltid får köpa en hel del av, för att kunna bära hem allt annat man köpt! :D

Hmm det enda jag bunkrar därifrån är nog läderwipes så jag enkelt kan hålla efter läderprylarna i stallet.

Annars är det inte så mycket vi köper där, det är mer om de råkat få in ett parti med något bra till jäkligt bra pris.
Tycker de tyvärr säljer mest skräp där och inte är det så himla bra priser heller.
Men vi har gjort det till en grej att åka dit på semestern när vi ändå är i närheten.

Jag besöker otroligt sällan Gekås trots att jag bara bor 30 min därifrån. Visst är det billigt, och finns säkert en hel del vettigt, men jag har helt enkelt inte tyckt att det varit värt det eftersom jag blir både stressad och trött av att trängas med massa hysteriska tanter :angel:

DOCK så har jag faktiskt börjat åka dit oftare och oftare, efter att jag provade deras rakhyvlar - de är fantastiska! Finns med 3 eller 5 blad har jag för mig, jag använder de med 5, och är seriöst de bästa rakhyvlar/rakblad jag testat. Det är en blå/svart/grå förpackning (typ, jag minns inte exakt) och man köper då först och främst ett "handtag" med tillhörande blad och därefter bara blad (alltså inte engångshyvlar, kunde jag ju enklast skrivit istället). De rakar både närmare och med mindre irritation än de dyra Mach-rakbladen jag använder i vanliga fall, och till en bråkdel av priset. Så det får väl bli mitt tips då!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
363
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 496
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Min man var ut för en allvarlig olycka på jobbet i mars, han förlorade alla tår på en fot, knäckte fotleden, spräckte en kota i ryggen...
2
Svar
20
· Visningar
1 754
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar