Vad man kan göra till sin hund *bilder*

Aningsfull

Trådstartare
Man tar en Aningsfull, en symaskin och en sax. Med saxen klipper man först sönder en gammal tröja som man inte längre använder och sen är det bara att börja knepa och knåpa. Ca 3 timmar senare (jag erkänner, jag är inte så snabb ;) ) har man det här resultatet.
Blev hon inte underbart söt i sin nya hood? :love:

Vad tycker ni annars, får mina sykunskaper godkänt? :D Försök ha överseende med svarta sömmar, vi hade ingen röd tråd hemma och jag var för sugen på att sy för att orka vänta på att ha införskaffat röd tråd. :angel:

IMG_0224.jpg

IMG_0225.jpg

Nästa projekt som ska påbörjas i helgen är en svart overall, även den i denna hoodmodell.

Sv: Vad man kan göra till sin hund *bilder*

Jag är imponerad! :bump:
Skulle nog ta 3år för mig att få ihop en sån!!

Jätte snygg.. Man skulle inte kunna få mönster av dig?? Har en nakenfis som jag syr kläder åt..

Åhhh!! Blev hur mysigt somhelst!!

Själv sydde jag denna häromdagen:
002z.JPG

Och då jag fått in snitsen på just denna modell så tog det "bara" en timme allt som allt :D

Dessutom rensade jag min garderob idag och hittade ett gammalt hundtäcke som jag köpte till förra hunden som idag skulle vara för litet för honom. Så det kommer sys om till ett vinter-thermo-täcke till kinesen. Samt en jacka i regntåligt material som kommer bli regnkappa åt honom!

Men jag syr min egen modell så min lilla fryser om baken om han inte har täcke över rumpan och bekbenen.
Alltså bara tröja duger inte till honom. Men din lilla blev :love: :love: söt i sin nya gosiga tröja!

Bra jobbat matte, själv svor jag en hel del när jag skulle sy första dressen första gången :angel:

hej såg att du hade sytt en tröja till din hund.. du har möjligen ingen beskrivning till dessa??=)

Det ska nog gå att ordna. Måste bara fixa det någon dag när jag sitter vid en dator med scanner. Annars är mönstrena som jag har hemma beställda från internet, tror inte det kostade så mycket ändå. Då får man med mönster till en väst, en overall, en klänning och en smoking. :D Denna tröja utgick jag från västmönstret men sydde på ben och huva själv.

Kan tala om att min lilla frusna stackare älskar sin tröja. ;)
Imorgon ska jag börja på overallen som hon får ha när det blir ännu kallare ute, det lär dyka upp bilder på den också. ;)

Naww vad söt! Julie ska också få en overall så att hon får lite värme över baken och bakbenen. Det blir kallt för henne också annars. Men tröjan funkar fint såhär på hösten när det inte hunnit bli snorkallt ute. :)

Jag tror inte att min kille lär uppskatta att vår hund har kläder på sig, du skulle sett hans miner när Xanti kom med sitt termotäcke :angel: Eller sin regnoverall :rofl:

Allt han ska ha på sig lär bli ett halsband + koppel som är sååå fina.

va gulligt :D

jag skulle aldrig kunna sy sådär bra !! :bow:

Jättebra ju!!

Inte funderat på att sy hundkläder åt andra och ta betalt?

Jo, tanken slog mig. Speciellt med tanke på att jag är arbetslös med ca 40 kr på kontot. :crazy:
Men sen är ju frågan hur mycket folk är beredda att betala för en hemmasydd tröja för det tar ju ändå sitt lilla tag att få till en fin.

:D Det är tur att min kille har en hund som är lika frusen som Julie, då kan han inte säga nåt om att hon har kläder på sig, för Harry är också så illa tvungen att bli påklädd när det regnar och är kallt.
Om han nu är min kille fortfarande, för övrigt. Men det kan vi ta sen på msn. ;)

Puttar upp tråden för Enyas skull!

Och passar på att påminna dig Aningsfull, om att nu har jag en hund, som mer än gärna vill ha en tröja att värma sig med i vinter! Ska jag ta måtten imorgon eller? :angel:

Ps. Han vill ha en manlig variant, som han slipper att skämmas i. Du vet, han kommer att använda den när han umgås med sin flickvän ;)

Bebben skrev:
Puttar upp tråden för Enyas skull!

Och passar på att påminna dig Aningsfull, om att nu har jag en hund, som mer än gärna vill ha en tröja att värma sig med i vinter! Ska jag ta måtten imorgon eller? :angel:

Ps. Han vill ha en manlig variant, som han slipper att skämmas i. Du vet, han kommer att använda den när han umgås med sin flickvän ;)
TACK!:bow: :bow:

Aningsfull skrev:
Man tar en Aningsfull, en symaskin och en sax. Med saxen klipper man först sönder en gammal tröja som man inte längre använder och sen är det bara att börja knepa och knåpa. Ca 3 timmar senare (jag erkänner, jag är inte så snabb ;) ) har man det här resultatet.
Blev hon inte underbart söt i sin nya hood? :love:

Vad tycker ni annars, får mina sykunskaper godkänt? :D Försök ha överseende med svarta sömmar, vi hade ingen röd tråd hemma och jag var för sugen på att sy för att orka vänta på att ha införskaffat röd tråd. :angel:

IMG_0224.jpg

IMG_0225.jpg

Nästa projekt som ska påbörjas i helgen är en svart overall, även den i denna hoodmodell.
Den är verkligen sååå fin!!!:love: Både hunden och tröjan..:D

Jag skulle vilja ha ritningar ( en hel instruktionsbok :o :D ) och tips:D

Skulle en dobbis se vettig ut i nåt sånt?:D

Hehe, skitsnygg tröja!!!!:eek: :D

Du har tur som har en tik, lilla A är liksom inte så bra att kissa på det han siktar på... Blir ofta att det hamnar på mage, framben och eventuella täcken:eek: :)

Men därför syr jag tröjor som är väldigt tajta på magen, och inte går så långt bak, det minskar i alla fall risken för kiss på fel ställe. Använder oxå lätt-tvättat tyg.;)

ANINGSFULL: Vill du kan du faxa (om du har tillgång till fax:smirk: ) till ett nummer jag har, så läggs det automatiskt in som en pdf-fil :idea: Maila till my@scandichosting.se så får du all info du behöver :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka