Vad lite tender, love and care kan göra.

Tassetass

Trådstartare
Nu har jag haft Dimma i nästan tre månader och mycket har hänt med det lilla grynet. :love:

Första tiden;

Buren var trygg... En massa gegg i ögonen hade hon också...

200710121108.jpg

Liten, rädd och spinkig...

200710121114.jpg

Titta sicken liten en...

IMG_0033.jpg

Men det tar sig (hon ser nästan tjock ut, vilket hon rakt inte är)!

DSC00187.jpg

Det här med soffan är bra, alltså...

DSC00092.jpg

Nästan inget gegg i ögonen längre...

DSC00176.jpg

Att ha ett hem är rätt toppen!

:bump:

Senast ändrad:
Sv: Vad lite tender, love and care kan göra.

Så roligt att se att det går framåt! :) Jag har faktiskt undrat lite hur det har gått. Hur är relationen med Isola nu?

Var kommer Dimma ifrån förresten, vet du det? Alltså vad hon har för bakgrund... Du kanske har nämnt det i någon tråd tidigare, men mitt minne... :p

Relationen med Isola är väl sådär. Isola försöker busa ibland men Dimma är inte så pepp på det, då blir Isola sur och bråkar med henne istället. :p

Ingen vet riktigt var hon kommer ifrån. Hon hittades här i Umeå med en kull kattungar (eller ungkatter snarare, de var runt halvåret men hängde med henne fortfarande), var mager och eländig men hon måste ha haft ett hem för hon är ruskigt kelig när hon väl accepterat en person (hon måste dock gömma sig lite första gångerna någon hälsar på, innan hon vant sig). Hon är nog inte så gammal, kanske 1,5 år, men mer än så vet vi inte. :(

Jag känner igen det där. :D Men så skönt att de inte bråkar (är ovänner) i alla fall!

Och stackars lilla tjejen... Men å andra sidan också fantastiskt att även katter som får en dåligt start på livet kan få en andra chans! Jag blir så glad när jag hör sånt. Lilla Dimma verkar ju verkligen ha hittat "hem" dessutom. :)

Jag blir alldeles gråtfärdig när jag tänker på alla katter (och andra djur) som just nu är ute i den kalla vintern, utan mat, kalla och ensamma. :( Gudskelov för ställen som t.ex. Djurskyddet Umeå, som gör vad de kan för att plocka in de små kräken och ge dem en ny chans. :love:

Jag menar det. :( Verkligen fantastiskt vilket jobb diverse katthem m.fl. lägger ner. Helt klart blir min nästa misse en från ett katthem.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 252
Senast: Enya
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·
Övr. Katt Vi har två katter, en Helig Birmahona som heter Sessan och är sisådär åtta år och en korsningshane på ett år vid namn Simson. Mamman...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: Freydis
·
R
Övr. Katt Jag måste bara berätta om min lilla fröken för hon är bara så underbar. Det började i morse då jag upptäckte att hon såg ofantligt...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama