Vad läser du just nu?

Läste ute Lucy Diamond Midnattslöftet som var bra. Man följer tre kvinnor som blir vänner i olika faser av livet. Lättsam, feelgood.

Har inget nytt att läsa men hittade en bok i mina gömmor av Cecelia Ahern som har skrivit PS I love you som jag älskade mycket då när jag läste den för 15 år sedan. I alla fall. Den här boken heter Där regnbågen slutar och hela boken är skriven som att man läser mejl, lappar och chattar. Jag har läst 60 sidor. Ett antal fler sidor än vad jag tydligen, av ett tidigare bokmärke, läste första gången för typ 15 år sedan (boken är tryckt 2008).
Känner någon igen boken? Är det värt att fortsätta att läsa? Jag är ju inte den som är den utan har inga problem att lägga bort böcker jag tycker är trista och denna bok kommer nog för andra gången bli bortlagd :o
 
Del tre i Elly Griffiths serie om Harbinder Kaur släpptes här om dagen, varpå jag insåg att jag inte mindes de tidigare. Så nu är jag halvvägs genom del två. Inte lika bra som serien om Ruth Galloway, men det är inte dåligt!
 
Del tre i Elly Griffiths serie om Harbinder Kaur släpptes här om dagen, varpå jag insåg att jag inte mindes de tidigare. Så nu är jag halvvägs genom del två. Inte lika bra som serien om Ruth Galloway, men det är inte dåligt!
Jag trodde det var ett nytt släpp och lyssnade på den. Efter halva boken insåg jag att jag lyssnat på den för 1,5 år sen men inte mindes alls 😅
 
Idag lyssnade jag klart på The midnight feast av Lucy Foley, tror det var någon här som påminde mig om henne?

Spänningsroman som växlar mellan olika karaktärer och nutid/dåtid/”imorgon”. Inte alls så rörigt som det kunnat bli, men väldigt intressant sammanvävt och bra karaktärer! Har läst av henne tidigare, men inte lyssnat på allt som finns på storytel, så ska defenitivt lägga till fler att-läsa-listan 😃
 
Såg precis att Emma Hamberg har en ny bok på gång - Kärlekens Idioter! Jag har förhandsbokat den. Hoppas den är åtminstone lite i klass med de underbara böckerna om Agneta. Isåfall blir jag jättelycklig!
 
Jag har läst Dödens hand av Ljungdahl och Jinghede, del två i en serie. Gillar författarna jättemycket, boken i sig är bra och det märks ju att de skriver en hel del utifrån egna erfarenheter inom polisen. I genren har jag dock läst bättre men den vinner tillbaka mycket i och med autenciteten.

Just nu läser jag sista delen om de sju systrarna: Atlas - berättelsen om Pa Salt och JAG KAN INTE SLUTA LÄSA 😬 Hade kunnat läsa hela dagarna om jag inte hade ett jobb att gå till och barn att ta hand om. Vill bara veta, allt :D
 
Såg precis att Emma Hamberg har en ny bok på gång - Kärlekens Idioter! Jag har förhandsbokat den. Hoppas den är åtminstone lite i klass med de underbara böckerna om Agneta. Isåfall blir jag jättelycklig!

Hoppas det blir en annan uppläsare då, orkade inte igenom första Agneta-boken och tror det var en stor orsak. Den var mkt bättre på baksidestexten än ljudboken 🙈
 
Precis börjat på Den siste teaterdirektören. Av Johan Hilton om Benny Fredriksson. Lite tungt ämne men intressant, och boken verkar väldigt välskriven.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 689
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp