Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen inget måste att feta, men om du vill göra det, testa att trycka på de tre prickarna längst till höger och sen på [ ] och se om alternativen funkar för dig efter detHar precis lyssnat klart på "Stacken" av Annika Norlin, blev nyfiken på den efter att den varit uppe på tal här i tråden. Den var bra, och jag är nöjd över att ha kommit igenom en bok äntligen, då jag varit i en period av att inte orka mig igenom innan jag byter... Däremot känner jag mig inte så tagen av den som jag önskat. Men helt klart värd att lyssna på.
Går nu vidare med "Solitär: en biografi om Annette Kullenberg" av Anna Hedenmo.
(ber om ursäkt för att jag inte fetat titlar och författare, men av nån anledning kommer jag inte åt varken smileys eller verktyg...)
Om du inte har läst Throne of glass serien så kan jag varmt rekommendera den. De två första böckerna är lite ”enkelt” skrivna (hon började skriva på serien när hon var 16) men sen så!Nu läser jag A Soul of Ash and Blood av Jennifer L. Armentrout. Bok nummer 5 i ordningen. Den har fått lite lägre betyg än övriga.Nu börjar jag fundera på vad jag ska läsa nästa gång. Jag har typ 115 böcker på min "want to read" lista på goodreads. Och det är lite svårt att välja.Och jag förstår verkligen varför. Det är egentligen typ som första boken, fast från en annans persons perspektiv. Så man vet ju redan allt som ska hända i princip. Lite intressant emellanåt dock, har kommit typ 150 sidor nu.
Jag har ju nu läst böcker i serier som inte är riktigt klara än. Jag funderar på om jag borde välja en serie som är klar, för att det är smidigt och kanske mer tillfredsställande?
Ja jag har spanat på den. Men den är för en yngre publik så jag är lite osäker på om jag vill läsa den. Jag gillar ju när det är lite snusk i böckerna, och det är det inget i den serien om jag har förstått saken rätt?Om du inte har läst Throne of glass serien så kan jag varmt rekommendera den. De två första böckerna är lite ”enkelt” skrivna (hon började skriva på serien när hon var 16) men sen så!
Den bästa serien jag har läst! (hittills)
Jag håller på med Midnattskronan och det känns ju inte som samma författare som till ACOTAROm du inte har läst Throne of glass serien så kan jag varmt rekommendera den. De två första böckerna är lite ”enkelt” skrivna (hon började skriva på serien när hon var 16) men sen så!
Den bästa serien jag har läst! (hittills)
Åh men då har du det bästa framför dig. Om du inte har läst Assassins blade än så skulle jag läsa den efter midnattskronan. Det blir ett litet ”hopp” mellan midnattskronan och Eldens arvtagare med bland annat nya karaktärer.Jag håller på med Midnattskronan och det känns ju inte som samma författare som till ACOTAR
Jo jag har sett att man bör ta den ordningen men alla böcker finns inte på storytel. Får se om jag orkar läsa fysisk bok.Åh men då har du det bästa framför dig. Om du inte har läst Assassins blade än så skulle jag läsa den efter midnattskronan. Det blir ett litet ”hopp” mellan midnattskronan och Eldens arvtagare med bland annat nya karaktärer.
Jag läste själv Assassins blade efter Eldens arvtagare och då var jag inte så pepp på att läsa den utan ville egentligen fortsätta serien för att veta vad som händer. Bara ett litet tips.
Acotar och TOG är verkligen helt två olika stilar. I TOG märker man hur Sarah utvecklar sitt skrivande så de första två böckerna kanske inte tillhör dom bästa men så värt att ta sig igenom böckerna. Jag älskar Acotar men TOG heart
Nu är den boken utläst. Jag är positivt överraskad. Den lyckades fånga mig trots det lite utmanande perspektivet.Nu läser jag A Soul of Ash and Blood av Jennifer L. Armentrout. Bok nummer 5 i ordningen. Den har fått lite lägre betyg än övriga.Nu börjar jag fundera på vad jag ska läsa nästa gång. Jag har typ 115 böcker på min "want to read" lista på goodreads. Och det är lite svårt att välja.Och jag förstår verkligen varför. Det är egentligen typ som första boken, fast från en annans persons perspektiv. Så man vet ju redan allt som ska hända i princip. Lite intressant emellanåt dock, har kommit typ 150 sidor nu.
Jag har ju nu läst böcker i serier som inte är riktigt klara än. Jag funderar på om jag borde välja en serie som är klar, för att det är smidigt och kanske mer tillfredsställande?