Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh den läste jag för två år sedan (i bokform) Jag gillade den mycket, speciellt miljön och människorna på en offbroadway-teater.Själv lyssnar jag på Kvinnornas stad av Elizabeth Gilbert. Utspelar sig i NY under andra världskriget. Inte övertygad ännu, men tror det delvis beror på att jag inte riktigt fallit för uppläsaren.
I helgen lyssnade jag på 6e delen i Doggerland-serien. Tyckte den var riktigt bra!
Låter väldigt intressant, får kolla upp henne. Tack för tipsetHar precis läst ut Törnrosens triumf - av Anna Laestadius Larsson.
Utspelar sig i mitten på 1800-talet och handlar om en kvinnorättskämpe (Sophie Sager) som fanns på riktigt och hennes liv.
Jag har totalt snöat in på Anna Laestadius Larsson. Jag älskar hennes historiska romaner med kvinnor i fokus. Jag älskar hennes beskrivningar av dåtiden, det feministiska fokuset, att det förekommer queerpersoner och att hon skriver om kända människor som funnits på riktigt.
Älskade hennes serie om Pottungen/Barnbruden.
Åh, gillar mysdeckare så den serien får jag spana in!Jag håller på med Chasing Dreams at Hedgehog Hollow av Jessica Rowland. Del fem av de sex som hittills finns om Hedgehog Hollow, ett räddningscenter för igelkottar i England. Supermysig brittisk feelgood!
Därefter väntar senaste boken om Doggerland av Maria Adolphsson och sen Sofia Rutbäck Erikssons senaste släpp. De senare är norrländska mysdeckare med en komisk twist. Välskrivna och underhållande
Ja tror verkligen du kommer att gilla hennes böcker!Låter väldigt intressant, får kolla upp henne. Tack för tipset
Hon har faktiskt tre serier! Katarinas eminenta detektivbyrå är knasrolig men ändå lite kluriga fall. Sen Morden runt med Herkules Persson som är en spinoff på den första serien men med mer låsta rummet gåtor eftersom det utspelar sig på ett kryssningsfartyg. Den sista är Arvidsträsk, lite mörkare och mer seriöst men med en lättare underton.Åh, gillar mysdeckare så den serien får jag spana in!
Även igelkottarna låter trevlig
När jag sökte på henne på storytel såg jag att jag lyssnat på två av Katarinas eminenta detektivbyrå, men de var lite för tramsiga för mig tyvärr, så blev inte mer.Hon har faktiskt tre serier! Katarinas eminenta detektivbyrå är knasrolig men ändå lite kluriga fall. Sen Morden runt med Herkules Persson som är en spinoff på den första serien men med mer låsta rummet gåtor eftersom det utspelar sig på ett kryssningsfartyg. Den sista är Arvidsträsk, lite mörkare och mer seriöst men med en lättare underton.
åh, Elly Griffiths får jag spana in! Gillar ju hennes andra serierLäser också A girl called Justice av Elly Griffiths, första boken om en tolvårig (tror jag) tjej som löser mord på en internatskola i England. Inte kommit så långt men den är rolig och rar hittills.
Ja Katarina är lite tramsig, det var alldeles lagom lyssning på jobbet i somras men Arvidsträsk är annorlunda! TestaNär jag sökte på henne på storytel såg jag att jag lyssnat på två av Katarinas eminenta detektivbyrå, men de var lite för tramsiga för mig tyvärr, så blev inte mer.
Kanske skulle kolla på Arvidsträsk då, om den är lite seriösare
åh, Elly Griffiths får jag spana in! Gillar ju hennes andra serier
gällande den så tänker jag att den spontant är bättre i pappersform väl? De små inläsningarna man hört av Harry själv känns rätt cringeKronan på verket - prins Harrys Spare. Den håller förvånansvärt hög litterär kvalité. Stycket som tidningarna blåst upp så infernaliskt om hans sexdebut består av fyra rader i boken, så det är inte riktigt lika tabloidaktigt som jag trodde.
Slalomläsare, moi?