Sv: Vad läser du just nu? Del 3
kl
Av någon anledning utsätter jag mig för att läsa sådant som jag vet att jag kommer att bli svinirriterad på och köper Denise Rudberg-pockets för 2:- på loppis...
Läste Storlek 37 häromdagen och vilken utomordentligt dålig roman! Om vi säger såhär att jag roade mig med att kladda ner några av de grövsta felen i en anteckningsbok och jag fick ihop fyra stycken på en halv sida...
Eller vad sägs om "Laura Jessica Parker", "walk down the isle", "New Yorks' top lawyer" och "Douglas best man" (det senare i en engelsk mening).
Sedan kommer "rabbitcooker" (man säger ju bunny boiler), "twobedroom" som ett ord om en trea, "looser"
, "gintonic" (har jag aldrig hört som ett ord, men jag kanske är hopplöst mossig), "The Meat District" i New York (heter Meatpacking och författarinnan har tydligen bott och pluggat i NY), "potatoe" och upprepning av att "korva av sig" kläder tre gånger i ett kapitel...
Just det senare minns jag att jag ondgjorde mig över i en annan av hennes böcker för ett tag sedan, men då var det "hoppa i" istället för att "korva av". Vilket man naturligtvis kan säga, men inte tre gånger på ungefär lika många sidor.
Och trots detta så sitter jag nu och läser O.S.A av samma författare och ondgör mig. Man måste utnyttja de sista arbetslösa veckorna till något, eller hur?