Vad krävs för olika titlar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 218
A

anja23

Finns det någonstans man kan läsa vad som krävs för olika titlar?
T.ex om man har viltspårschampionatet som mål, hur mycket ska tävlas/vinnas?

Och även, vad krävs för LP1 t.ex?

Sv: Vad krävs för olika titlar?

LP1 är helt riktigt 3 1:a pris i lyd 1
LP2 är 3 1:a pris i lyd 2
LP3 är 3 1:a pris i lyd 3
SLCH = 3 1:a pris i Elit

Viltspår: Först ett godkänt anlagsprov och därefter 3 st 1:a pris i öppen klass varav ett av proven måste vara ett fast prov. 2 av dem kan vara rörliga. Det kan vara svårt att komma med på ett fast prov.

3 1:a pris i elit = LPelit. jag vet inte om kravet på utställningsmerit för championatstitel togs bort samtidigt som för brukschampionatet, gjorde det det så blir en renrasig SLCH. blandraser kan aldrig få någon championatstitel så de blir LPelit oavsett.

Man behöver inga utställningsmeriter längre utan blir SLCH direkt. LPelit finns inte ialla fall inte för renrasiga hundar.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 568
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
923
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka