Vad krävs för nationell tävling!

A

anna_j

Hej!

Jag sitter här och undrar vad det är som gäller för att tävla nationellt. Då gäller det inte licenser och dyligt utan vilka program och procent. Vilka är stegen? Ska kanske tillägga att det gäller en D-ponny:) Vet att det står i TR men jag har inte dom här.

Sv: Vad krävs för nationell tävling!

För att få starata FEI på nationelltävling krävs att man startat i en LA P:1, LA P:2, LA:5 eller FEI inledande på regionaltävling på lägst 62 %. :D

för att få starta FEI:s mästerskap och FEI:s lagtävlan på nationell nivå så behöver du ha ridit en LA:5, LA:6, LA:P1, LA:P2eller FEI:s inledande på över 62%.

Men för att få starta något annat program som går på en natinell tävling, (tex FEI:s kür, FEI:s inledande, eller något LA program) så behöver du bara ha ridit ett la ( tex LA:1, LA:2, LA:3, LA:4) program på över 62%

Lycka till!, något mer du vill veta så är det bara att fråga.

Men för att få starta FEI:s inledande på nationell nivå måste du väl ha kvalat i samma program eller LAP1 på regional nivå (1 program på lägst 62%)? Innehåller programmet öppnor o slutor måste man väl ha gjort det på regional nivå innan?

För att inte starta ytterligare en tråd om detta men vad krävs för att få starta St George och Intemediere 1 på Elittävling för häst då givetvis?

Jag tror att det är så att du måste ha ridit 62% i MsvA/Prix St Georges eller högre klass på nationell tävling.

nej jag är nästan 100% på att du får starta inlednade men inte de andra för ett kval i la, vet att det har varit så och skillnaden är ju att inledande inte är ett kval till sm så det är inte ett så viktogt program.

Kolla TR för säkerhets skull ;) Nu ska ju du iofs inte rida ponny längre, men det finns ju andra som läser här. Jag vet iaf att detta diskuterats just bland b-ponnyryttare under året som gått...

har inget nytt tr men vet om att kvalreglerna iaf var sådana i år. sen om de har ändrats vet jag inte men i februari när jag skulle kvala var det så iaf.

TR mom 288 Till nationell och elittävling
För att få starta i program som innehåller öppna, sluta och enkla byten, skall ekipage ha uppnått minst 62,00 % i klasser på regional tävling, där ovanstående rörelser ingår.

För att få starta i övriga klasser vid nationell och elittävling skall ekipage ha uppnått 62,00 % i LA-klass på regional tävling.

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 612
Senast: Badger
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30