Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma saker som för andra grenar. Licens, grönt kort, sedan måste man även ha gul bok till hästen.
Finns inga åldersregler på ryttaren, men hästen måste vara minst 5 år för att få starta clear round, och minst 6 år för att starta tävling.
Vad är en gul bok?
Och hur långt ca är en clear round?
Okej, tack så mycket
Har aldrig tänkt på Distans men en "prova på" någon gång hade ju varit kul
Hur pass jobbigt är det för hästen?
Ställer säkert dumma frågor men jag vet inget alls om distans..
Typ travar man mest eller?
Jag nästan skäms för att fråga sånt här för detta är säkert självklart för er som håller på med det
Nu håller inte jag på själv ännu. Men jag har frågat säkert 1 miljon korkade frågor eftersom tanken är att jag ska testa en PP i alla fall. INga frågor är dumma tycker jag.
Man akn använda den gångart som man trivs bäst mest egentligen emn jag skulle tro att det är mest trav. Vissa ställen måste man skritta på men det är utmärkt så man vet det.
En PP ska i princip vilken normalkonditionerad häst som helst klara av. Då gäller det inte att rida snabbast utan man har en minimitid som det måste ta.
KOlla någon gång när du rider ut hur lång tid det tar och sedan kan du mäta via eniro kartor hur lång du ridit. Oftast rider man längre än man tror.
Men de som håller på vet säkert mer än jag. Du kan även kontakta din närmaste distansryttarklubb