Vad krävs för att få cert??

S

Sissan

Jag har en brukshund och jag vet att jag måste tävla i nån bruksgren för att kunna få cert på han men vad behöver jag, hur högt inom tex lydnad måste jag då tävla???:confused:

Sv: Vad krävs för att få cert??

Det är i bruks du måste tävla, inte lydnad.
Kanske nån annan är helt säker, men jag har för mig du måste vara godkänd i lägre klass.

Grana skrev:
Det är i bruks du måste tävla, inte lydnad.
Kanske nån annan är helt säker, men jag har för mig du måste vara godkänd i lägre klass.

Okej.... Fattade det som att jag kunde tävla i bla lydnad men det kanske är fel då... Men "Spår" då och vad finns mer?
Känns som överkurs för mig det här just nu... Har en hund som verkar kunna bli fin och då vet man inte vad man ska göra för att kunna meritera han???:confused:

Godkänd lägre klass i vilken bruksgren som helst eller tjh hemvärnet/flygvapnet. Har du brukshund är det inte överkurs. Det är ju vad hunden ska användas till. Ut och tävla och nöj dig inte med lägre klass. Kör hela vägen, för det är faktiskt kul.

Jadzia skrev:
Godkänd lägre klass i vilken bruksgren som helst eller tjh hemvärnet/flygvapnet. Har du brukshund är det inte överkurs. Det är ju vad hunden ska användas till. Ut och tävla och nöj dig inte med lägre klass. Kör hela vägen, för det är faktiskt kul.

Jo men det var just det att jag hade siktat in mig på lydnad och spår men är inte lydnad godkänd som bruksgren så vet jag ju inte vad jag ska hitta på istället...???:eek:
Finns det nånstans man kan läsa vad man kan göra/vad som ingår i dessa bruksgrenar??:confused:
Vad gör en hund i hemvärnet föresten och då bör jag väl själv va med i hemvärnet??

ps.Var inte hunden jag tänkte på när jag kallade det överkurs, utan att jag inte vet vad som finns...

Senast ändrad av en moderator:

Du har ju spåret om du vill köra det. Övriga grenar är sök, skydd och rapport.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 727
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 688
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 458
Senast: Åsa A
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama