Vad kostar tandläkaren???

Texaz

Trådstartare
Var några år sen jag var till tandläkaren, och lagat har jag aldrig gjort, så jag känner mig rätt "lost":o

Har dragits med tandvärk ett bra tag, lite till och från, men inser att jag snart MÅSTE åtgärda det:nailbiting:

Men hur mycket KOSTAR det att laga en tand?? Har just nu extra höga utgifter, och oroar mig lite för att jag ska ha råd....

Det är i mitt fall tanden framför visdomstanden, och jag skulle tro att det handlar om en rotfyllning (?)

Någon som nyligen varit hos tandis och gjort liknande lagning??
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

Var några år sen jag var till tandläkaren, och lagat har jag aldrig gjort, så jag känner mig rätt "lost":o

Har dragits med tandvärk ett bra tag, lite till och från, men inser att jag snart MÅSTE åtgärda det:nailbiting:

Men hur mycket KOSTAR det att laga en tand?? Har just nu extra höga utgifter, och oroar mig lite för att jag ska ha råd....

Det är i mitt fall tanden framför visdomstanden, och jag skulle tro att det handlar om en rotfyllning (?)

Någon som nyligen varit hos tandis och gjort liknande lagning??

Hur långt är ett snöre???? Det går inte att svara rakt ut på vad det kostar... beror helt på hur mycket tid och arbete tandis får lägga ner på din tand... Det beror också på hur många rotkanaler som man behöver fylla. men räkna med 2500 och uppåt...
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

Jag kollade på min tandläkares prislista och hon tar mellan 3200-5000 kr beroende på hur många kanaler som ska rotfyllas (lägsta priset är en kanal och det högsta priset är fyra eller fler kanaler).
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

Runt 1000-1500 kr utan rotfyllning.

Betalade 620 kr för att gå till tandhygienisten för en månad sen, skulle kostat strax över tusen kr utan bidraget.


Lagade 5 tänder förra året och det gick på runt 5500 med Bidraget avdraget.
Drog ut en tand förra året med och det kostade 1800 kr med bidraget redan avdraget.
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

jag kan mojligtvis svara pa fredag :):(:cautious:

jag har inte varit pa sex ar, sedan en irlandsk tandlakare schablade med tva lagningar och jag fick ga och fa dem korrigerade sex manader senare.

Nu sprack min ena tand for en manad sedan :yuck: suprise suprise sa ar det den hen "lagade", som det aldrig var nagra problem med innan och som inte har kants helt 100 efter den lagningen. Nya tandlakaren skulle forsoka laga den iaf, annars blir det rotfyllning. Tre andra tander ska lagas och tva visdoms tander ska dras ut, som tur ar for mig blir inte allt pa fredag :o
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

5000????:wtf:

Ska kolla om de kan dra ut den, borde bli billigare.... Annars får jag nog dras med tanden ett tag till:mad:
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

5000????:wtf:

Ska kolla om de kan dra ut den, borde bli billigare.... Annars får jag nog dras med tanden ett tag till:mad:

Lat det inte ga for langt for du finns det risk att de inte kan rotfylla och maste ta bort tanden.

Annars maste jag saga att 5000 ar HUTLOST dyrt.
Jag bor i UK och var hos tandlakaren 4ggr forra manaden.

1 x rutinundersonking med rontgen och tandhygenist
2 x rotfyllning (en och samma tand)
1 x laga hal

Kostade mig £39 dvs 400kr.
Hade jag vart arbetslos eller bidragstagare hade det vart billigare.

Hur kan det vara sa dyrt i Sverige - folk har ju inte rad. :crazy:
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

Rotfyllning brukar ha ett fast pris per kanal. Det är olika för olika personer hur många kanaler man har. Jag hade 3 i min hörntand och jag vill minnas att de offererade runt dryga 1000 kr per kanal. Nu har jag friskvårdsavtal, men tandläkaren var lite virrig och lämnade ändå en prisuppgift :D
 
Sv: Vad kostar tandläkaren???

Kanske borde ta en resa till UK??;)

Har hört att det ska finnas billigare alternativ i Sthlm, privata tandläkare från bl a Polen.

Någon som har erfarenhet av att söka vård utomlands? Är ju inte helt ovanligt numer...
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 847
Senast: enough
·
Kropp & Själ I åratal har jag kämpat för att få tandvård under narkos och för en vecka sedan var det äntligen dags. Svindyrt såklart, och väldigt...
Svar
11
· Visningar
5 797
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har den senaste tiden haft en tryckande värk i mina framtänder i nedre käken, ospecifikt precis var. Det är som bäst på morgonen och...
Svar
19
· Visningar
2 598
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Måste bara få skriva av mig här och få lite råd över min situation. Jag har pluggat 2 terminer snart på universitetet, det har varit en...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp