Vad kostar gastroskopi?

Ajabaja

Trådstartare
Som rubriken. Vad kostar gastroskopi?
Täcker försäkringsbolagen det?
Kan vanliga dagkliniker göra det?
Är det värt att göra det vid misstanke av magsår? Eller är det bättre att bara behandla?

:bow::bow:

Sv: Vad kostar gastroskopi?

Vet inte vad det kostar men försäkringsbolaget jag har tog det. Dock måste hästen svälta ca 12 timmar innan vilket gjorde att han fick lov att stå kvar (sedan blev han kvar av andra orsaker också). De svalt honom över natten och gjorde gastroskopin på morgonen.

Att bara behandla är ju inte gratis eller bra i alla lägen. Jag gjorde det på min, och det gjorde skillnad. Så då måste det väl vara det som är fel? Nej, för problemen kom tillbaka och inga magsår alls.

Så första var nog tyvärr pengarna i sjön...

Okej!
Lät jobbigt att behöva svälta stackarn... & sen tillkommer kostnader om hästen ska stå där över natten. Hm.. aja veterinären får ju givetvis avgöra vad som behövs göras. Ibland vill man ju bara trycka på lite... :angel: Bra att försäkringen troligen täcker!

Tack!:bow:

För det första äger inte jag hästen utan det är min systers så jag har inte försäkringspapperna & för det andra hittar jag inget på hemsidan. Var mest nyfiken. Men jag ska be henne kolla!
Tack!

Men hur mycket kostar det i kronor ungefär?
För min häst är 16år och han var inte försäkrad då jag fick honom och jag försäkrade faktsikt aldrig honom. Jag var beredd på att punga ur pengar ifall det behövdes. Men ngn som vet kostnaden för gastroskopi, misstänkt magsår?

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 996
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Ray
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 379
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka